Tuesday, July 26, 2011

Pernah Dengar Orang Buat Duit Dengan Facebook?

Pernah Dengar Orang Buat Duit Dengan Facebook?



Saya minta maaf kepada mereka yang terima emel dari saya sebelum ni tetapi kecewa tak dapat tonton video percuma mengenai facebook.

Bukan saya tipu, memang video tu ada, tetapi rakan saya Ammar hanya berikan kepada beberapa orang sahaja. Jadi, kalau anda terlewat buka dan baca emel saya, boleh jadi link yang dinyatakan telah pun dipadamkan.

Jadi, janganlah kata saya tipu anda pula. :)

Ok, berbalik kepada apa yang ingin saya kongsikan dengan anda dalam post ini, siapa yang ada akaun facebook tetapi tidak menjana sebarang pendapatan, ia memang agak kerugian.

Lagi peliklah, jika anda seorang pengguna internet, tetapi langsung tidak tahu pasal facebook dan tidak ada akaun facebook. Apa yang ingin saya kongsikan ini, bukanlah program LOGIN FACEBOOK DAPAT DUIT. Saya yakin, post ini hanya akan menarik perhatian beberapa orang sahaja kerana HAKIKAT, masih ramai lagi orang diluar sana buat endah tak endah dengan REALITI menjana pendapatan dengan facebook.

Saya sendiri mempunyai lebih 1000 orang rakan di facebook. Saya jamin, tak ramai yang tahu cara sebenar buat duit dengan facebook. Ramai yang tak perasan sebenarnya iklan di sidebar sebelah kanan tu betul-betul boleh buat duit.

Macam mana benda ni boleh berlaku?

Kita tengok hari ini ada lebih 600 juta pengguna facebook yang aktif. Ini bermaksud, jika anda letak iklan di facebook dan hanya 0.01% saja yang klik iklan anda, anda sudah pun ada

60,000 orang pelawat/bakal prospek!

Jika anda fokus kepada pasaran Malaysia sahaja, ini dapat dilihat terdapat 11 juta pengguna facebook yang aktif dan jika anda sasarkan 0.1% dari pengguna ini, anda masih boleh dapat 11,000 orang pelawat atau bakal prospek!

Katakanlah, 1% daripada prospek ini mengambil keputusan untuk membeli produk anda. Ini bermakna anda akan perolehi pelanggan seramai 110 orang. Jika satu produk berharga RM10.00.

110 x 10 = RM1100!

Ok ke tak ok? Itu andaian saya sahaja. Jika produk anda bernilai RM100? Hermm.. sila garu dagu anda yang tak berapa gatal tu ya... :D

Kalau anda lihat pada link yang saya berikan ini, anda akan dapat kaedah sebenar bagaimana untuk menjana pendapatan dengan facebook ads. Anda tentukan pelaburan ini.



Jumpa lagi,

Noorizam Shah

Whatsapp Button works on Mobile Device only

Start typing and press Enter to search