Thursday, July 14, 2011

Kenapa Gagal Buat Duit Dengan Affiliate?

Kenapa Gagal Buat Duit Dengan Affiliate?


Gambar kredit: Muaz Hadi

Telah banyak panduan mengenai cara bagaimana untuk menjana pendapatan dengan affiliate, namun didapati lebih 50% mereka yang menyertai program affiliate gagal melakukan jualan.

"68.7 % Usahawan Internet GAGAL Menjana Sebarang Pendapatan Melalui Affiliate!!"

Jika anda melayari di internet terutama di facebook, forum dan blog, ada sesetengah mereka mempersoalkan kebenaran menghasilkan pendapatan melalui program affiliate sehingga ada yang menuduh program-program seperti ini bukanlah model tulen untuk menghasilkan pendapatan yang lumayan.

Mempromosikan produk melalui link affiliate, tidak semestinya menggunakan mailing list, borang opt in dan autoresponder. Tanpa menggunakan autoresponder dan blog, anda boleh menghasilkan pendapatan dengan affiliate jika anda tahu dimana untuk memperolehi sumber traffik yang tinggi.

Sepertimana yang didedahkan oleh saudara Rahman Basri, seorang top affiliater di Malaysia, beliau telah mendedahkan teknik bagaimana untuk melakukan split di dalam mempromosikan link affiliate.

Teknik ini telah dipraktiskan oleh saudara Rahman Basri, didedahkan didalam bentuk ebook dan sesiapa yang mempraktikkannya, tidak mustahil untuk menghasilkan jualan pertama menggunakan teknik split affiliate ini.

Siapa Rahman Basri ini?

Secara ringkasnya, beliau merupakan internet marketer yang sering mempromosikan produk-produk usahawan lain melalui link affiliate. Selain itu, beliau juga merupakan penulis untuk beberapa buah ebook yang laris terjual di internet.

Beliau beberapa kali berjaya menempatkan diri di kelompok 10 affiliater terbaik di dalam pertandingan dan cabaran affiliate yang diadakan oleh pemilik-pemilik produk.

Secara teorinya, anda boleh mempelajari segala teknik split affiliate ini dengan mendapatkan panduan seperti dibawah ini dan diyakini, setiap panduan yang didedahkan mampu dipraktik oleh pembaca seterusnya menghasilkan jualan dan pendapatan pertama melalui affiliate.



Semoga info ini membantu anda. Kita jumpa lagi,


Noorizam Shah

Whatsapp Button works on Mobile Device only

Start typing and press Enter to search