Thursday, August 25, 2011

Membina Online Store di Lot.my

Membina Online Store di Lot.my

Bina kedai online anda di Lot.my tak sampai 5 minit! Kemudian jalankan bisnes internet anda seperti seorang yang memiliki sebuah kedai online yang professional!



Sudahkah anda memiliki sebuah kedai online? Jika belum, anda harus memilikinya hari ini. Saya sendiri sudah pun memiliki beberapa buah kedai online menggunakan sistem e-commerce Lot.my.

Bagi anda yang tidak tahu apa itu Lot.my, ia adalah sebuah laman web e-commerce yang dibina khusus untuk masyarakat di Malaysia. Menggunakan domain Lot.my, sesiapa sahaja boleh memiliki nama domain yang menarik menggunakan extension Lot.my.

Hari ini, selain anda memiliki nama domain perniagaan, anda juga bakal memiliki sebuah laman web e-commerce yang bercirikan sebuah kedai online dan mampu dibina dalam beberapa minit sahaja. Oleh kerana sistem e-commerce ini bercirikan web base, anda tidak perlu membuat sebarang installation ataupun muaturun untuk membina kedai online anda. Apa yang anda perlukan hanya memiliki sebuah komputer dan capaian internet yang baik.

Bolehkah mereka yang tidak tahu mengenai kepakaran IT, memiliki sebuah kedai online di Lot.my?

Ya, sudah pasti boleh. Saya telah mengajar beberapa orang individu yang terdiri daripada mereka yang tidak berpengalaman dalam teknologi maklumat dan nampaknya mereka mampu membina sebuah kedai online di Lot.my dengan mudah berpandukan langkah-langkah yang diberikan.

Asalkan anda tahu bagaimana untuk menghantar emel, membuat carian di internet, ini sudah bagus untuk anda memulakan kedai online menggunakan platform Lot.my. Di laman web juga ada disediakan manual dan support bagi mereka yang ingin mendapatkan bantuan sepanjang mereka mengendalikan kedai online mereka. :)

Seperti saya, walaupun saya memiliki store di eBay, blog, facebook dan laman web e-commerce sendiri, ini tak bermakna saya tidak perlu memiliki sebuah kedai online di Lot.my. Saya anggap, ini sebagai keperluan untuk saya buat jualan bersilang.

Saya juga boleh pelbagaikan sumber traffik dengan mempromosikan produk-produk saya di pelbagai medium pemasaran. Maknanya, lebih banyak peluang orang melihat produk saya, lebih banyak pendapatan boleh saya jana di internet!

Saya suka fokuskan kepada mereka yang masih lagi tidak mempunyai web e-commerce setakat ini. Lot.my merupakan tempat yang sesuai untuk anda mula menjual produk secara online. Di Lot.my, anda tidak perlu sewa hosting dan domain (melainkan anda memerlukan nama domain dotcom anda sendiri), tanpa mengeluarkan wang yang banyak atau masa untuk membina sebuah web e-commerce, di Lot.my anda boleh memiliki sebuah web e-commerce yang penuh dengan features.

Cuba anda try create sebuah hari ini. Tengok mudah atau tidak.

Kepada anda yang ada kedai di blog atau blogshop, dengan adanya sebuah lagi kedai di Lot.my, anda mudah membina sebuah kedai yang dilengkapi dengan katalog. Katakan anda menjual kuih-kuih raya, untuk nampak lebih menarik, anda masukkan gambar-gambar di kedai online Lot.my anda, hasilnya pelanggan melihat seperti sebuah kedai pameran yang memaparkan katalog secara online.

Anda mudah menguruskan produk-produk anda di dalam kategori, dengan tambahan gambar dan keterangan produk yang lebih menarik.

Berapa harga yang perlu saya bayar jika saya nak buat kedai online di Lot.my ini?

Untuk membuka kedai online di Lot.my adalah PERCUMA. Namun begitu, sebuah kedai online yang percuma biasanya features agak terhad. Sebuah kedai online yang percuma, anda hanya boleh list 4 produk buat masa ini. Jika anda mempunyai lebih dari 4 produk dan ingin menambahnya, anda perlu upgrade akaun free anda kepada akaun PREMIUM.

Untuk akaun percuma, tidak ada sebarang kos tersembunyi yang akan dikenakan kepada anda. Maknanya, tidak ada caj pembatalan dan tidak ada caj transaksi pembelian antara anda dengan pelanggan (kecuali anda guna payment gateway atau paypal).

Setakat ini, ini contoh kedai online saya di Lot.my:

www.dropshipmy.lot.my
. Alhamdulillah, waktu mula-mula test buka kedai online, dalam sebulan boleh buat sales 4 angka. Jadi, saya percaya platform di Lot.my ini berpotensi untuk menarik perhatian pelanggan di internet.

Ini pula testimoni dari media yang dah review Lot.my ni:





Anda boleh membuat carian di internet dan lihat berapakah kos sebenar untuk membina sebuah kedai menjual produk secara online. Tentukan sendiri berapa modal dan kos yang ingin anda keluarkan. Jika anda inginkan kos yang berpatutan, Lot.my adalah antara jawapan pilihan untuk anda.

Untuk melihat demo, anda boleh rujuk disini:

http://lot.my/demo

===================================================



Alhamdulillah, pihak Lot.my telah menerima dan melantik saya sebagai certified trainer (sila rujuk logo di sebelah kanan blog ini) Lot.my bermula hari ini, insya-Allah saya akan membantu mereka yang ingin memulakan bisnes internet menggunakan kedai online sebaik mungkin.

Sebagai seorang perunding dan trainer bagi pihak Lot.my, saya melalui syarikat NS Consultation And Management menawarkan sesi Personal Coaching atau Group Coaching istimewa buat mereka yang ingin membina sebuah kedai online dengan kos yang murah.

Yuran penyertaan untuk mereka yang ingin hadir secara perseorangan ialah:

RM395.00 seorang.

Potongan harga sebanyak RM195.00 seorang jika hadir dalam group lebih dari 2 orang.

RM200.00 setiap orang.

Apakah yang anda akan dapat dengan menyertai sesi ini?

1. Sebuah kedai online (subdomain) Lot.my bercirikan PREMIUM FEATURES trial selama 60 hari PERCUMA!

2. Anda boleh cancel premium features ini selepas 60 hari, jika anda tidak berminat menggunakan features ini tanpa sebarang caj downgrade!

3. Memperolehi beberapa sumber maklumat PEMBEKAL RAHSIA di internet (dimana anda boleh mendapatkan produk yang mempunyai permintaan pada harga kos yang rendah - anda boleh borong!)

4. Latihan membina kedai online serta support dari group tertutup di facebook, khusus untuk peserta yang menyertai sesi ini.

Bilakah tarikh terkini untuk sesi ini?

Sesi dibuka bila-bila masa. Namun begitu, anda perlu menghubungi saya terlebih dahulu untuk mendapatkan pengesahan kekosongan jadual. Setakat ini sesi hanya dijalankan di sekitar lembah klang sahaja. Cara untuk menghubungi saya ialah melalui ruangan contact disini atau hubungi saya di 016-6407479.

Bagaimana untuk membuat bayaran tempahan?


Sila ikut arahan ini dengan teliti:

Bank in bayaran ke akaun Maybank, no akaun 512361165401 atas nama NS CONSULTATION AND MANAGEMENT masukkan jumlah samada RM395.00 untuk seorang atau RM200 x jumlah peserta (jika lebih dari seorang).

Butiran LENGKAP bayaran hendaklah dikirimkan dengan mengisi maklumat di sini dan sms ke 016-6407479 (berikan nama penuh, emel, jumlah wang, butiran lengkap bayaran).

Jumpa lagi,

Noorizam Shah

Whatsapp Button works on Mobile Device only

Start typing and press Enter to search