Sunday, August 21, 2011

Kisah Kad Debit Tesco-RHB

Kisah Kad Debit Tesco-RHB





Semalam saya ke Perak atas sedikit urusan. Kebetulan sudah sampai di Perak dan bermalam di rumah Mentua, petangnya saya ke Tesco, Manjung.

Apa yang ingin saya kongsikan di dalam post ini ialah berkaitan dengan kad debit RHB-Tesco. Kepada mereka yang menceburi perniagaan di eBay, sudah pasti ramai yang tahu, untuk melayakkan mereka menjual di pasaran antarabangsa, mereka perlu memiliki kad debit.

Hasil dari eksperimen saya awal tahun lalu, saya telah berjaya memohon beberapa kad debit RHB-Tesco dan semalam kebetulan singgah di Tesco, saja nak tengok samada boleh mohon lagi atau tidak. Nampaknya sistem di komputer menunjukkan saya telah mencapai had maksima memohon kad debit di RHB.

Dengan ini saya membuat rumusan kad debit ini hanya boleh dimohon sebanyak 5 kad sahaja untuk setiap orang. Jika anda ingin mohon kad yang baru, anda boleh batalkan mana-mana kad sedia ada dan mohon semula.

Jadi, jika ada yang berasa keliru atau tidak jelas dengan info ini, anda boleh terus ke bank RHB yang berdekat atau hubungi pegawai yang sedang bertugas untuk bantuan.

Berkenaan perkara lain, esok saya akan adakan sesi Personal Coaching (Mastermind) eBay dengan seorang pelajar UiTM, Shah Alam, insyaAllah sesi ini akan diadakan di IMTC, Shah Alam, Seksyen 7.

Selepas raya ini, saya buka peluang untuk mereka yang berada di Perak, Kedah, Pulau Pinang dan Perlis, jika ada yang ingin turut serta ke sesi Personal Coaching bersama saya, pastikan anda buat tempahan segera kerana lokasi khas untuk anda akan diadakan di Perak. InsyaAllah.

Ok, kita jumpa lagi,

Selamat berpuasa!

Noorizam Shah

Whatsapp Button works on Mobile Device only

Start typing and press Enter to search