Monday, October 22, 2012

Hendak Seribu Daya, Taknak Seribu Dalih

Hendak Seribu Daya, Taknak Seribu Dalih

Kejayaan itu tidak datang secara tiba-tiba melainkan kita melakukan tindakan. Bukan mudah untuk kita mencipta kejayaan jika kita tidak memiliki ilmu. Untuk memiliki ilmu, kita perlu mendalaminya. Perlu mencari sehinggalah ke liang lahat. Selagi hayat dikandung badan, selagi itu tidak ada istilah untuk berhenti dari belajar. Hendak seribu daya, tak nak seribu dalih.

Kepada yang masih lagi berkira-kira untuk mengeluarkan wang untuk memandaikan diri sendiri, fikirlah, berapa lama lagi kita perlu menangguhkan hasrat ini? Berapa lama lagi kita mahu melihat diri kita masih lagi berada ditakuk yang sama tanpa ada sebarang perubahan.

Cukupkah dengan apa yang kita ada sekarang? Tidakkah kita mahu mencari yang lebih baik lagi dan dengan memiliki setiap kebaikan itu, kita dapat melakukan kebajikan kepada orang lain?

Sampai bila kita mahu duduk dalam situasa selesa - comfort zone? Sampai bila kita mahu belajar percuma tetapi melalui jalan penuh liku dan duri.

Jawapan semua ini terletak ditangan anda. Anda bebas untuk pilih yang mana lebih baik untuk diri anda. Jika anda mahu jadi seperti jurutera di atas, buatlah pilihan bijak.

Dalam ilmu perniagaan di eBay melalui teknik berkesan dengan rujuk info di http://sertaiseminar.com

Jumpa lagi,


Noorizam Shah
http://facebook.com/noorizamshah

Whatsapp Button works on Mobile Device only

Start typing and press Enter to search