Tuesday, September 6, 2011

Selain Nigeria, Thailand dan Indonesia Ramai Scammer?

Selain Nigeria, Thailand dan Indonesia Ramai Scammer?


Gambar kredit.
Biar betul?

Saya baru sahaja membelek-belek majalah "The Independent Guide To eBay 2010 - How To Make Serious Money On eBay - Terbitan MagBook.

Saya ambil petikan dari mukasurat 145; "If you didn't list worldwide shipping in your listing, then you can refuse the sale. You should certainly do so if your buyer is located in one of many hotspots for online scams - Nigerian, Thai and Indonesian addresses are notorious, for instance. If in doubt, it's best in these instances to not send your item out, as your chances of getting payment that won't bounce are much lower than usual, and also the chance of hearing from your buyer once a problem arises is virtually nonexistent".

Saya tidak pasti dari mana penulis dapat maklumat mengatakan Thailand dan Indonesia adalah merupakan hotspot scammer untuk menjalankan aktiviti penipuan.

Setakat ni yang popular dikaitkan dengan kes-kes penipuan adalah dari negara Nigeria. Mungkin artikel ini agak kontroversi kerana saya tidak pernah pun mendengar kisah-kisah penipuan yang dilakukan oleh mereka yang menggunakan alamat Indonesia.

Mungkin sahabat eBay seller dari Indonesia punya jawapan dan pandangan mengenai artikel dari majalah MagBook ini. Dialu-alukan untuk memberi pendapat di ruangan komen ini.

- Noorizam Shah

Whatsapp Button works on Mobile Device only

Start typing and press Enter to search