Saturday, September 24, 2011

Daftar Sekarang Atau Terlepas Peluang

Daftar Sekarang Atau Terlepas Peluang




Apa pun orang nak kata, apa pun orang nak bahaskan, eBay adalah antara tempat terbaik untuk anda eksport produk ke luar negara. Ada beberapa alasan kenapa anda perlu memilih eBay:

1. Prospek atau bakal pembeli tersedia ada. Dianggarkan pelanggan baru mencecah 100 juta orang terutamanya pasaran seperti Amerika Syarikat, United Kingdom dan Eropah. Ini kerana kuasa membeli mereka adalah tinggi.

2. Permintaan yang semakin meningkat dari tahun ke tahun. Tahun 2009 sahaja, pelbagai produk telah terjual di eBay dan mencecah angka 60 billion dollar Amerika. eBay menjangkakan pada tahun 2014, jualan di internet mencecah 250 billion dollar Amerika.

3. Pasaran eBay bukan pasaran yang baru dibina tetapi ia telah wujud sejak 15 tahun lalu. Ia terus berdaya saing walaupun banyak laman e-commerce wujud di internet. Hari ini beribu-ribu orang di Malaysia untuk menjadi sebahagian penjual produk di web jual beli popular ini.

4. Ada 3 kategori produk yang sangat popular dan banyak menghasilkan jualan mencecah billion dollar Amerika. Antaranya kategori pakaian, kasut dan aksesori telah menghasilkan jualan mencecah 1.4 billion dollar, kategori teknologi pula menjana 2.2 billion dollar dan kategori "home & garden" menyumbang 1.8 billion dollar.

5. Keuntungan yang maksima. Anda mampu menjana keuntungan jualan yang maksima kerana menjalankan perniagaan di eBay tidak memerlukan kos yang besar, overhead yang rendah dan anda boleh melakukan pekerjaan ini seorang diri.

6. Jika anda menjual produk di eBay, jika harga produk jualan anda ialah antara USD10-USD100, kebanyakan pembeli mampu untuk membeli dan hebatnya kita sebagai seorang penjual mampu mendapat manfaat dari nilai mata wang mereka yang lebih kuat.

7. Untuk setup akaun di eBay adalah percuma. Anda boleh mendaftar secara percuma di eBay hari ini. Jangan biarkan orang lain mengambil peluang ini sebelum anda. Hargai saat-saat berharga ini. Mengenai fees, kita hanya membayar apabila barang kita disenaraikan dan ia terjual di eBay. Anda selesaikan listing anda, barulah anda akan dicaj.

Apa lagi yang anda nampak potensi-potensi menjalankan bisnes di eBay? Berfikir positif, melangkah ke hadapan. Pelajarinya hari ini. Video Lubuk Duit bakal mendedahkan lubuk duit di eBay.


Jumpa lagi,

Noorizam Shah

Whatsapp Button works on Mobile Device only

Start typing and press Enter to search