Monday, November 21, 2016

Bagaimana Bankrup Menjadikan Aku Kaya

Bagaimana Bankrup Menjadikan Aku Kaya


Sapa tak kenal Hafiz Mansor kat facebook, dia GAY.

Taklah, yang mana kenal abam Hafiz Mansor ni sure korang tahu bagaimana buku yang dia tulis sold out selalu!

Buku Bagaimana Bankkrup Menjadikan Aku Kaya  ini dah banyak kali sold out dan di ulang cetak. Tanpa tunjuk kereta Nissan GTR, duduk menyewa di KLCC pun still boleh jual buku ni beribu naskah.

Kalau korang pengemar naskah seperti membaca diari harian, haa buku ni sure korang boleh khatam dalam masa satu hari walaupun 400 muka surat tebalnya.

KLIK SINI JIKA NAK DAPATKAN BUKU INI

Siapa yang sesuai untuk baca buku ini?

Jika korang acah-acah dah sukses, pasti rasa diri tidak akan bankrup dan rasa diri tu orang kaya, rasanya tak payah lah korang beli dan baca buku ni.

Buku ni pun harga dia bukan mahal pun berbanding pengalaman yang cuba Hafiz Mansor kongsikan. Setiap perjalanan kita sure tak sama. Tapi dengan membaca dan ambil tahu pengalaman orang lain, ia boleh jadi guideline buat kita untuk lebih peka dan ambil berat pada diri kita sendiri.

Bukan senang nak bangkit bila korang diisytiharkan bankrup. Nak pergi luar negara pun dah tak lepas. Tapi Hafiz Mansor bijak.

Baru-baru ni produk CoolHijab dia menang GOLD AWARD di Jepun. Dia wakilkan orang lain untuk bawa produk dia bertanding.

Kejap sekejap negeri Perlis bila hari tu dia update post pasal realiti apa yang berlaku di Perlis. Ayat dia Sarcasm. Kalau korang jenis hati tisu mesti korang bengkek dengan tulisan dia.

Dia kritis. Dia kreatif. Dia baik. Sebab tu dia dipergunakan sampai bankrup. Korang yang baca blog ni. Hati-hati la bila berpartner dengan orang. Jangan main nak setuju dan sign je apa-apa dokumen lagi-lagi bab pinjaman bank.

Risikonya kat korang. Sign korang. Bukan sign diorang.

Penting sangat untuk korang belajar membuat keputusan penting. Jangan cepat terpesona dengan bayangan indah kat dalam kepala korang.

Jangan merungut kalau nak berjaya. Jangan salahkan Tuhan kalau gagal.




Whatsapp Button works on Mobile Device only

Start typing and press Enter to search