Thursday, April 12, 2012

Nilai Mata Wang Semakin Menyusut, Nilai Emas Semakin Meningkat

Nilai Mata Wang Semakin Menyusut, Nilai Emas Semakin Meningkat

FAKTA : Nilai Matawang Semakin Susut!

Betul atau tidak ni? Jika anda sekarang berusia 30 tahun, cuba anda ingatkan semula berapakah harga sekeping karipap 22 tahun dulu dengan harga sekeping sekarang?

Cuba anda ingatkan semula, berapakah harga 5 keping goreng pisang 22 tahun dulu dengan harga 5 keping goreng pisang sekarang?

Jika ada yang mengatakan harganya sama, adakah saiznya juga sama? Semakin membesar atau semakin mengecil?

Anda faham sekarang, kenapa dikatakan nilai matawang semakin susut?

Bagaimana untuk memberikan anda faham lagi, anda lihat gaji yang anda terima sekarang, berapa banyak nilai wang yang perlu anda bayar untuk belanja bagi membeli keperluan dapur sekarang.

Mengapa Nilai Matawang Semakin Susut?

Jawapannya cukup mudah..

Kuasa matawang dunia iaitu US Dollar semakin lemah pengukuhannya. Anda tak perlu ‘study’ untuk fikirkan bagaimana hal ini boleh terjadi. Ini kerana, ianya adalah ilmu ekonomi yang kompleks untuk dihuraikan.

Sudah memadai anda tahu, nilai matawang jatuh apabila kuasa besar ekonomi dunia berada dalam keadaan tidak kukuh di pasaran.

Tambahan pula, nilai matawang semakin sukar dikawal apabila terdapat sesebuah kerajaan mencetak wang tanpa memikirkan kesan buruk seperti inflasi dan hyperinflasi.

Akibatnya..

Harga 3 biji telur ayam di sebuah negara Afrika mencapai nilai 100 BILLION!



Mahukah kita melihat suatu hari nanti, harga 3 biji telah di negara Malaysia mencapai nilai RM5.00. Siapa nak tunggu, tunggulah :)

Maksudnya.. jika anda melihat situasi 'parah' hari ini, selain melakukan pekerjaan yang memberi pendapatan tambahan, kita juga harus beringat dengan menukar wang kita kepada emas fizikal.



Jika anda melihat graf ini, ini menunjukkan peningkatan emas dunia setiap tahun. Walaupun nilai emas ada turun naik, tetapi trendnya akan sentiasa menaik tahun demi tahun. Jangan tunggu sehingga 10 tahun baru anda mula menyimpan emas. Berapa pun nilai emas hari ini, anda perlu segera menukar nilai wang anda kepada emas.

Saya pun telah melaburkan wang ke dalam emas fizikal sejak beberapa tahun lalu dan hari ini, saya berpeluang melaburkan wang saya ke dalam bentuk emas jongkong pula.

Di dalam post kali ini, saya ingin berkongsi kepada anda yang mula berkira-kira untuk menyimpan emas, anda boleh mulakan aktiviti sihat ini dengan membeli emas KelantanGold (Anda boleh daftar percuma melalui link ini).

KelantanGold mula diperkenalkan pada awal tahun 2012 dan ia milik 100% bumiputera Melayu dan produk dikilang dan dihasilkan oleh syarikat Sri Ayu Fine Gold Sdn. Bhd (lebih 20 tahun dalam bisnes emas fizikal) dan ia diedar secara esklusif oleh syarikat Paradise Fine Gold Sdn. Bhd.

Produk KelantanGold ini mula menjadi buah mulut ramai penggiat industri emas fizikal sejak awal tahun 2012 dan ia mula berkembang sehingga ke Singapura dan Brunei.

Harga emas yang ditawarkan agak menarik dan murah serta berbaloi untuk nilai wang anda.



Saya sudah memiliki beberapa produk KelantanGold ini dan insyaAllah saya akan tambah lagi dari masa ke semasa untuk simpanan masa depan.

Untuk melihat harga terkini produk KelantanGold ini, anda boleh rujuk di www.kelantangold.com.my

Ada banyak intensif menarik untuk mereka yang menjadikan KelantanGold ini sebagai satu kerjaya kerana permintaan emas dari masa ke semasa semakin meningkat. Dengan modal yang rendah, kini sesiapa sahaja mampu untuk menjadi ejen berdaftar produk KelantanGold dan layak mendapat rebet pembelian dan intensif-intensif menarik lain.

Yang nak guna platform internet sebagai alat pemasaran, anda boleh daftar disini. Daftar PERCUMA je dulu, dapatkan userid anda, nanti bila ada modal, daftar terus jadi ejen. Ingat, jika anda tidak ambil peluang ini, orang lain yang akan rebut peluang ini.

Peluang bisnes emas ini umpama peluang keemasan bagi anda. Jadi, jangan lepaskan peluang!

Jumpa lagi,

Noorizam Shah
www.facebook.com/noorizamshah

Whatsapp Button works on Mobile Device only

Start typing and press Enter to search