Tuesday, October 18, 2016

Register Dan Verify Paypal Semakin Mudah. Ye Ke?

Register Dan Verify Paypal Semakin Mudah. Ye Ke?


Kalau yang beli ebook di www.kuasalelong.com tu, jangan konfius bila tengok interface Paypal ni dah berubah. Sejak Paypal "bercerai" dengan eBay ni, untuk daftar akaun dah nampak "sikit" mudah.

Dulu, kalau akaun Paypal korang kena freeze, semua detail yang ada tak boleh nak guna. Kalau guna juga, risiko besar untuk akaun di limit.

Perhatian pada korang yang baru plan nak daftar akaun Paypal!

Paypal ni adalah 3rd party platform untuk korang hantar dan terima duit dari kawan atau pelanggan seluruh dunia. Jika diorg tak ada akaun bank tempatan macam Maybank, atau nak buat wire transfer atau pun Western Union, diorg boleh je send atau hantar duit kat korang guna Paypal.

Korang boleh daftar di www.Paypal.my untuk yang tinggal di Malaysia.

Bila korang dah ada akaun Paypal, kalau nak terima duit dari mana-mana matawang pun boleh. Rupiah boleh. Dollar boleh. Pound Sterling pun boleh.

Korang boleh terima payment debit dan kad kredit.

Kalau korang ada website menjual, ada widget untuk letak code atau plugin Paypal Payment Gateway ni, so bisnes korang akan lebih better berbanding mereka yang tak guna Paypal sebagai kaedah bayaran.

Nota: Kalau korang dah guna payment gateway yang lain pun boleh la guna Paypal sebagai alternatif.




Nak register akaun Paypal ni free je. Tak yuran komitmen. Tapi korang akan dicaj bila korang received duit customer. Berapa fee? korang boleh refer website Paypal.

Untuk korang yang plan nak send dan terima duit guna Paypal, sila register/klik "Get Start" Receive Payments with Paypal.

Isi je maklumat yang diminta. Untuk bisnes name, korang boleh letak nama syarikat korang (bagi yang ada).

Yang lain-lain, follow je instruction yang diminta.









Untuk verify akaun Paypal, korang kena check dengan bank. Pastikan online purchase korang dah diaktifkan. Kalau tak proses untuk verify akan reject. So call je hotline belakang kat debit korang.

Bila dah buat call, teruskan proses verify akaun dan dalam masa beberapa minit korang akan dapat 4 digit code untuk siapkan step pengesahan.

Duit yang korang terima dari customer nanti, boleh withdraw direct ke local bank seperti Maybank, CIMB, RHB, Bank Islam dan lain-lain.

Dah ada akaun Paypal? Daftarlah!

Follow instagram saya di www.instagram.com/noorizam




Whatsapp Button works on Mobile Device only

Start typing and press Enter to search