Thursday, July 5, 2012

Faktor Kegagalan Network Marketing

Faktor Kegagalan Network Marketing


Network Marketing akan menambah potensi diri seseorang juga menjanjikan pendapatan yg cukup lumayan. Sistem rekruitmen yang unik, akan membuat diri seseorang menjadi semakin berdikari dengan tanpa adanya had dalam peningkatan kreativiti dan inovasi. Ramai yang berjaya dalam bisnis ini, juga ramai yang gagal kerana tidak memahami dan sabar dalam melaksanakannya.

Faktor-faktor yang menyebabkan kegagalan ialah:
1. NO MINDSET. Mindset yg betul dan jadikan Network Marketing bukan sekadar hobi tetapi perniagaan yang serius dan menjanjikan masa depan. ("Paying attention to simple little things that most men neglect makes a few men rich". Henry Ford)

2. NO SERVE. Dalam perniagaan ini, faktor Servis menjadi Keutamaan. Hari ini, mungkin orang tidak berminat kerana belum faham..tetapi dengan layanan baik berterusan boleh mengubah pemikiran dan kepercayaan orang..First impression mesti yang terbaik. ("Most people have no idea of the giant capacity we can immediately command when we focus all of our resources on mastering a single area of our lives". Anthony Robbin)

3. NO VALUE. Biasanya, kegagalan akan terjadi jika produk / peluang perniagaan hanya ditawarkan sebatas kulit luar sahaja. Kita mesti jelaskan kehebatan produk dan peluang dengan ghairah.. Contoh: harga kereta Mercedes Benz "jauh" lebih mahal dari Toyota. dan ramai yang tetap memilih Merc. Kenapa? Karena "value"-nya berbeza ("I'm a great believer in luck, and I find that the harder I work, the more I have of it". Thomas Jefferson)

4.NO SELLING. Walaupun produk / peluang perniagaan adalah The Best tetapi jika tidak mencari prospek hasilnya akan tetap '0'. Dalam Network Marketing harus rajin dan semangat mencari ahli baru.("Visualize this thing you want. See it, feel it, believe in it. Make your mental blueprint and begin". Robert Collie)

5. NO RECORD. Database atau maklumat prospek mesti disimpan untuk proses Follow Up. ("What people say, what people do, and what they say they do are entirely different things". Margaret Meade)

6.NO DIFFERENTIATE ACCOUNT. Supaya sentiasa termotivasi,account peribadi dan bisnis harus terpisah. bagi yg buat part time ("The secret of success is constancy of purpose". Benjamin Disrael)

7.NO GOAL. Pangkat yang ingin dicapai mesti jelas dan terarah. mesti buat perancangan yang betul bila waktu ingin dicapai supaya energi tidak terbuang sia-sia. ("To get what you want; stop doing what isn't working". Dennis Weave)

8. NO ACTION PLAN. Tanpa adanya action plan sama seperti orang buta yang meraba-raba yang tidak tahu kemana arah, mengapa, dan bagaimana tujuannya boleh dicapai. ("People with goals succeed because they know where they are going... it's as simple as that". Earl Nightingale)

9. NO EVALUATION. Dengan adanya evaluation kita dapat membuat keputusan yang bijak, cara mana lebih efektif dan efisien untuk mencapai matlamat. ("Strong lives are motivated by dynamic purposes" Kenneth Hildebrand)

10. NO VISION. Supaya lebih fokus dalam mencapai matlamat, visi harus ada. tanpa adanya visi yang terang maka apapun akan susah dicapai kerana tidak ada pedomannya. ("Focus on where you want to go, not on what you fear". Anthony Robbins)

Whatsapp Button works on Mobile Device only

Start typing and press Enter to search