Tuesday, November 22, 2011

Tahniah Buat Harimau Malaya

Tahniah Buat Harimau Malaya




Saya ni bukanlah fanatik sangat dengan bolasepak. Saya cuma suka tengok permainan bolasepak yang bermusim seperti acara sukan SEA, Olimpik, Piala Dunia dan Piala Malaysia.

Kalau ada perlawanan mingguan seperti liga perdana inggeris, saya buat acuh tak acuh sahaja tak kiralah perlawanan tu melibatkan Manchester United dengan Liverpool atau Arsenal. Hehehe

Malam tadi, sungguh syok dan teruja bila dapat menonton perlawanan akhir bolasepak antara pasukan Malaysia bertemu dengan Indonesia.

Permainan yang agresif dan pantas memang dramatik dan mendebarkan. Saya rasa ni merupakan pertemuan dua pasukan dan perlawanan yang terbaik, biarpun terdapat ribuan penonton Indonesia yang tidak professional semasa lagu Negaraku dinyanyikan.

Saya fikir rakan eBayer Indonesia tidak sebegitu ;)

Saya respek pertahanan Malaysia yang boleh dikatakan beraksi baik sepanjang tempoh perlawanan sehinggalah wisel penamat menentukan sepakan penalti.

Tahniah diucapkan kepada pasukan Harimau Malaya kerana berjaya menumpaskan Garuda Muda. Bukan senang nak kekalkan kejuaraan, lagi-lagi bermain di tempat lawan dihadapan ribuan penyokong pasukan Indonesia.

Tahniah!


Jumpa lagi,

Noorizam Shah

Whatsapp Button works on Mobile Device only

Start typing and press Enter to search