Tuesday, November 1, 2011

Bisnes di eBay bukan Bisnes Jangka Pendek

Bisnes di eBay bukan Bisnes Jangka Pendek

Benar! Bisnes di eBay bukanlah bisnes jangka pendek. Jika anda seorang serius menjalankan bisnes di eBay, anda berpotensi untuk memperolehi pelanggan berulang untuk jangka masa panjang.

Platform eBay merupakan tapak yang berpotensi untuk mereka yang sedang menjalankan perniagaan konvensional mengembangkan perniagaan kepada online (dalam talian).

Jika anda merupakan seorang penjual, pembekal atau pemborong, anda boleh menggunakan medium pemasaran di eBay untuk menjual produk-produk anda. Anda boleh melakukan sendiri atau melantik individu/ejen bagi menjual produk tersebut.

Namun begitu, anda perlu mengenalpasti terlebih dahulu produk yang sesuai untuk dijual dengan melakukan kajiselidik pasaran dan permintaan di eBay. Sebagai contoh, jika anda merupakan pemilik kedai menjual produk-produk kraftangan dan cenderahati, anda boleh menentukan samada ia sesuai atau tidak dipasarkan di laman web eBay.

Kenapa eBay?

Jika anda bandingkan kos promosi di eBay dengan kos pemasaran offline, kos melakukan pemasaran di eBay lebih menjimatkan. Kenapa? di eBay, traffik/pelawat telah tersedia ada. Setiap hari berjuta pelawat melayari laman web eBay untuk mencari produk yang mereka minat dan membeli. Berbeza jika anda melakukan pemasaran offline, kos pemasaran mungkin lepas besar dan potensi untuk mendapat bakal pelanggan dan pelanggan juga terhad.

Andai anda boleh menggabungkan kaedah ini dan melakukan pemasaran secara serentak, potensi untuk anda menghasilkan jualan adalah tinggi.


Cuba anda cari maklumat eBay di Alexa.com, eBay berada di kedudukan yang baik untuk laman paling banyak dilayari. Sekarang anda nampak potensi untuk kembangkan pasaran dan tingkatkan jualan produk anda?

Jangan bimbang jika anda tidak mempunyai sebarang asas untuk memulakan bisnes di eBay. Hari ini ada penyelesaiannya. Saya baru sahaja melancarkan produk tutorial panduan langkah demi langkah dan panduan ini adalah dalam bentuk video.

Anda boleh menontonnya secara santai, bila-bila masa, berulang-ulang kali tanpa sebarang gangguan dan mengikut keselesaan anda. Anda harus pelajari dan mendalami ilmu ini kerana, amatlah rugi dan cukup rugi jika anda sudah ada perniagaan tetapi tidak meluaskan pasaran produk sedia ada anda.

Seperti yang saya nyatakan, jika anda melepaskan satu peluang yang datang di depan anda, 3 kali peluang akan diambil orang lain bila-bila masa hari sekarang.

Berniaga secara berhemah, potensi bisnes jangka panjang menanti anda!

Jumpa lagi,

Noorizam Shah
www.videolubukduit.com

Whatsapp Button works on Mobile Device only

Start typing and press Enter to search