Monday, November 21, 2011

Ini Yang Tak Tahan Ni, Sampai RM2500!

Ini Yang Tak Tahan Ni, Sampai RM2500!



Kebetulan masa saya hendak tinjau-tinjau niche di Toy R Us Subang Jaya, kat lobi sebuah pusat membeli belah ni ada buat gerai jualan lelongan barangan koleksi Cola-Cola.

Teringat lagi beberapa tahun dulu, saya pernah menjual tin minuman Coca-cola di eBay dan ia telah terjual dan dibeli oleh pembeli dari Amerika Syarikat. Menariknya, air tin tu saya belum minum lagi.

Kat rumah saya ni ada beberapa fridge magnet Coca-cola yang masih saya simpan. Mana tahu lagi beberapa tahun, boleh saya lelongkan di eBay lagi. :)

Cerita pasal hari lelongan produk koleksi Coca-cola ini, saya perasan ada seorang penjual dari web lelong.com.my juga mengambil bahagian (gambar atas itu lah penjual dan pengumpul koleksi barangan Coca-cola). Ramai betul yang berminat dengan produk yang beliau jual.

Hari itu, ada hampir 10 gerai jualan yang hampir kesemua menjual pelbagai koleksi termasuk botol minuman, badge, gelas, fridge magnet, kalendar dan banyak koleksi terhad yang agak sukar dijumpai di pasaran.

Saya tertarik dengan acara bidaan di ruangan pentas utama, dimana bakal pembeli membida item yang dijual dan suasana gamat seperti acara lelongan hartanah. Paling menarik acara kemuncak melelong sebuah basikal klasik bertemakan coca-cola telah dibida pada harga RM2500!

Baru saya sedar rupanya Coca-cola ini mempunyai peminat yang tersendiri. Bukan Shamsul Ghau Ghau juga yang minat mengumpul tau! Ada ramai lagi diluar sana!

Ha... nak cari item-item koleksi terhad Coca-cola? Carilah di eBay!

--------------------------------------------------------------------------


Tawaran harga istimewa DVD Video Lubuk Duit tinggal 6 hari sahaja lagi sebelum ia ditamatkan! Dapatkan segera hari ini!



Jumpa lagi,

Noorizam Shah

Whatsapp Button works on Mobile Device only

Start typing and press Enter to search