Tuesday, December 27, 2016

3 Cara Untuk Dapatkan Lebih Banyak Jualan Dengan Split Test

3 Cara Untuk Dapatkan Lebih Banyak Jualan Dengan Split Test


Korang perasan tak macam mana Sifufbads dan Azizan Osman hasilkan banyak jualan dengan menggunakan medium internet selain facebook?

Korang pernah subscribe email dari mereka? Kalau korang pernah subscribe, sure korang pernah terima banyak email dari diorang.

Team mereka akan hantar email berkala kadang-kadang selang beberapa hari dan minggu. Paling tidak pun setiap bulan korang mesti akan dapat email dari diorang ni.

Salah satu cara untuk korang hasilkan jualan berganda selain facebook ialah melalui email.

Pemasaran email.

Teknik ni dah lama usahawan online guna bila buat promosi dan menjual. Sebelum ada facebook dan instagram, email marketing adalah cara yang sangat power untuk korang dapatkan jualan berkali-kali.

Saya pernah terima komisyen jualan dengan hanya promote produk orang lain di email saya. Bila ada orang subscribe email saya, saya akan dapat database. Database yang ada ni saya boleh buat split test untuk promote sesuatu produk.

Korang takda sistem email marketing lagi? Cuba try klik link ini.

Korang boleh cuba sistem autoresponder dari Aweber ni. Ada FREE TRIAL.

Macam mana nak buat split test kat email?

Korang kena tahu apa tajuk yang korang nak tulis yang boleh tarik perhatian subscriber korang. Sama macam header bila korang nak buat iklan kat FB.

Step 1: Korang set up sales tracking.

Korang kena track pembelian subscriber korang setiap kali korang broadcast email.

Step 2: Tweak Your Promotional Broadcast

Call to action: Korang kena set ayat-ayat yang boleh menarik subscriber action untuk membeli.

Gambar: Sama macam facebook. Ratio antara gambar dan text mestilah antara 60% text dan 40% gambar. Cara ini adalah untuk elakkan email yang korang hantar masuk dalam spam box.

Preheader: Mesti ada link bagitau diorg ni subscribe email korang. Mesti ada link subscribe dan unsubscribe. Kadang-kadang diorang sendiri tak tau yang diaorang sebenarnya melanggan email korang.

Format: Format untuk hantar email pun mesti kena buat split test. Tengok template mana yang berkesan dan memberi result yang bagus dari segi action membeli.

Step 3: Untuk dapatkan hasil yang bagus buat broadcast split test.

Tengok stats berapa ramai yang click, berapa ramai yang buka email, berapa sales yang dapat, berapa ramai yang unsubscribe email korang.

Bila korang ada data-data ni, senang la korang nak rangka strategi promosi melalui email masa akan datang!




Whatsapp Button works on Mobile Device only

Start typing and press Enter to search