Monday, October 24, 2011

Apa Kena Mengena Marco Simoncelli Dengan eBayer?

Apa Kena Mengena Marco Simoncelli Dengan eBayer?






Saya bersimpati dengan apa yang berlaku di Litar Sepang semalam dimana pelumba Moto GP dari Italy telah meragut nyawa Marco Simoncelli. Takziah buat keluarga mendiang.

Hari ini di Youtube sudah mula banyak video-video berkaitan Marco Simoncelli dimuatnaik dan ramai pengguna internet mula mencari video-video berkaitan kemalangan tragis ini.

Begitu juga di eBay, peminat-peminat setia Marco Simoncelli mula membanjiri laman web membeli belah ini dan mencari apa-apa yang boleh mereka jadikan sebagai koleksi memperingati jaguh sukan mereka.

Apa yang ingin saya tunjukkan di dalam gambar dibawah ialah antara maklumat yang diperolehi dan nampaknya beberapa hari atau beberapa minggu, produk berkaitan mendiang akan terus dicari dan dibeli oleh pembeli-pembeli di eBay.



Perkara ini selalu berlaku di eBay dimana jika ada kematian melibatkan seseorang yang cukup dikenali, pasti produk-produk berkaitan individu berkenaan akan laris terjual. Episod ini sama berlaku ketika kematian Raja Pop, Michael Jackson ketika dahulu.

P.s: Di dalam Video Lubuk Duit ada saya dedahkan bagaimana untuk bereksperimen dengan idea.

Jumpa lagi,

Noorizam Shah

Whatsapp Button works on Mobile Device only

Start typing and press Enter to search