Monday, November 11, 2019

Tumbuhan Gambir Tanaman Emas Hitam Di Sumatera Barat

Tumbuhan Gambir Tanaman Emas Hitam Di Sumatera Barat



Gambir. Satu tanaman herba yang banyak terdapat di Indonesia terutama di Sumatera Barat. Manakala di Malaysia tanaman Gambir dipercayai banyak tumbuh di hutan di Sarawak dan beberapa kawasan sekitar Sabah.

Di Indonesia, Gambir menjadi antara produk yang banyak di eksport ke luar negara seperti Malaysia, India dan United Kingdom.

Gambir banyak digunakan dalam industri makanan, pakaian dan kecantikan.

Tumbuhan gambir dipercayai mempunyai banyak manfaat seperti membantu mengekalkan warna dalam industri pembuatan batik. Tumbuhan Gambir diproses daripada daun dan ranting secara tradisional dan hasil getah gambir dikeringkan sehingga menjadi warna gelap atau kehitaman.

Sebab itu Gambir digelar sebagai emas hitam di Sumatera Barat.

Seperti produk Gambir Jantan, ekstrak gambir yang digunakan adalah dari sumber yang paling berkualiti dan terbaik. Gambir Jantan kekal dan terus dikenali oleh pengguna setia sejak tahun 2015 sehingga kini.

Hasil inovasi teknologi terkini, Ektrak Gambir di olah dan digabungkan dengan beberapa bahan lagi seperti ekstrak minyak kelapa dara ektrak kayu cendana menjadikan ia sebagai produk berasaskan gel khusus untuk penjagaan alat kelamin lelaki.

Disamping ia membantu menjaga kebersihan dan kecantikan alat kelamin lelaki, produk gel gambir jantan juga dipercayai membantu meningkatkan keyakinan lelaki kepada pasangan mereka.

Untuk dapatkan stok original Gambir Jantan, sila klik link ini: http://www.emorra.com.my/product/gel-gambir-jantan/



harga gambir emas ginseng
gambir emas tiruan
gambir emas original
cara guna gambir emas ginseng
gambir emas shopee
kelebihan gambir emas ginseng
gambir emas original vs fake
gambir emas plus gel

Whatsapp Button works on Mobile Device only

Start typing and press Enter to search