Friday, August 17, 2018

1 Cara Terbaik Untuk Membasmi Agas

1 Cara Terbaik Untuk Membasmi Agas




Memang rimas kalau agas dok main kat depan muka kau. Sekali kau dok sembang dengan tetamu, sekali tu la dia terbang lalu kat depan hidung korang. Geram bai. Rasa nak maki je.

Ini ada cara untuk korang basmi atau musnahkan agas dari terus terbang kat muka korang. Caranya adalah buat perangkap agas.

Korang boleh cari apa-apa bekas kosong yang ada penutup dan pastikan penutup tu ada lubang lubang. Kemudian cari cuka epal (apple cider) dan tuang dalam bekas ni. Agas mudah tertarik dengan bau cuka.

Setelah korang isi botol dengan cuka, tutup botol dengan rapat. Biarkan botol di tempat yang biasa agas selalu hinggap. Jangan pulak korang letak kat depan muka. Mana-mana kau bawak cuka epal tu. Nanti orang cakap kau undertaker pulak. Hahahaha.

Agas akan terbang masuk dalam botol tetapi tak dapat nak keluar. Setelah botol penuh dengan agas, korang tak akan nampak lagi agas berterbangan. Buanglah botol tu. Buat apa simpan lagi. Hahahaha.

Kalau tak ada cuka epal, kau boleh juga guna apa-apa cuka. Cuka putih pun boleh. Tapi tambah sikit dengan sabun cuci pinggan yang ada bau lemon tu.

Atau korang potong pisang dalam potongan yang kecil kecil atau masukkan sedikit kulit pisang dalam botol tu.

So try la. Mana tau lepas ni agas pun tak berani singgah rumah kau. Kalau dia singgah confirm mati. Hahaha.


    Whatsapp Button works on Mobile Device only

    Start typing and press Enter to search