Saturday, June 9, 2018

RoadMap Callisto Berubah. Tidak Ada Mobile Wallet.

RoadMap Callisto Berubah. Tidak Ada Mobile Wallet.


1. Pembangunan dompet mudah alih dibuang dari Ralat Jalan

Coinomi sudah menyokong CLO dan mempunyai versi mudah alih. Dalam kes ini, pembangunan mobile wallet lain hanyalah pembaziran untuk membangunkan mobile wallet sendiri.

2. Pembentukan Jabatan Keselamatan Callisto (Soliditi)

Ini adalah matlamat utama untuk mereka pada masa ini. Ini adalah perlu untuk meneruskan pembangunan CLO lebih lanjut kerana sistem Staking, Perbendaharaan, dan Sistem Tadbir Urus akan dilaksanakan dalam smart contact.
Mereka memerlukan kontrak pintar ini untuk diaudit dengan betul sebelum mereka membuat  pembaharuan.

3. Pembentukan Jabatan Keselamatan Callisto (EOS) ditambah

Mereka memutuskan untuk memperluaskan Jabatan Keselamatan Callisto dan mula bekerja dengan lebih banyak platform.Aliran kerja Callisto Security DAO dilancarkan dari Callisto Chain, sebagai hasilnya, mereka dapat melaksanakan audit keselamatan kontrak pihak ketiga.
Mereka percaya bahawa EOS adalah projek progresif dan ia juga memerlukan audit keselamatan untuk kontrak pintarnya.

4. Pelaksanaan SWARM eksperimen dikeluarkan

Mereka merancang untuk melaksanakan storan terdesentralisasi di Rangkaian Callisto. Mereka sedang meneliti SWARM untuk beberapa tempoh. Mereka suka idea utamanya, tetapi ia mempunyai beberapa masalah yang tidak dapat diselesaikan: sebagai contoh masalah microtransactions. Tiada penyelesaian untuk masalah ini melainkan mereka mempunyai transaksi percuma. Dan transaksi tidak percuma di Callisto.
Akibatnya, ia telah memutuskan untuk menggantikan pelaksanaan SWARM dengan model EOS IPFS-host-nodes.

5. Penyimpanan Fail yang terdesentralisasi Callisto: IPFS-host-nodes

Ia diputuskan untuk melaksanakan penyimpanan fail sama dengan cadangan penyimpanan EOS .
Secara ringkas, idea itu adalah seperti berikut:
  1. Akan ada sebilangan "bridge nodes" yang akan mengekalkan versi penyimpanan desentralisasi berasaskan IPFS.
  2. Setiap bridge node akan mempunyai salinan penuh storan ini. Oleh itu, mereka akan mempunyai sejumlah IPFS's yang sama dan beberapa nod yang memastikan fungsinya berfungsi. Simpulan nod selaras dengan satu sama lain.
  3. Bridge Nod dipilih dan dibayar bergantung kepada pengoperasian dan statistik mereka. Akan ada cadangan Perbendaharaan khas untuk pembiayaan decentralized storage bridge nodes. Inilah insentif untuk menjalankan nod ini.
  4. Storage bridge nodes akan dipilih dan dibayar oleh Pasukan Callisto sebelum Hard Fork №2. Selepas Hard Fork №2, nod ini akan dipilih dan dibayar oleh keputusan Stakers Cold.

6. Meneliti pelaksanaan sidechain dikeluarkan

Pelaksanaan Sidechain digantikan dengan penyelidikan operasi operasional. Side Chain adalah kegunaan yang sangat terhad berbanding dengan peluang untuk menyertai rangkaian sedia ada ke dalam sistem global.

7. Pelaksanaan saluran pertukaran dikeluarkan

Keupayaan interchain menyelesaikan masalah interaksi rantaian silang dengan cara yang jauh lebih efisien, sehingga saluran swap tidak lagi diperlukan.

8. Pengendalian antara sambungan ditambah

Rangka blok 3.0 bertujuan mengendalikan operasi. Walau bagaimanapun, rangkaian ini boleh saling beroperasi dengan salinan mereka sendiri dalam kebanyakan kes umum. Mereka berhasrat untuk menyelidik dan membangunkan satu rujukan rujukan pengubahsuaian blokir warisan yang akan membolehkan interoperability dengan projek blockchain baru.
Merka sedang mempertimbangkan projek-projek seperti EOSio , AION , dan ICX . Pada masa ini, ICX nampaknya paling maju dalam bidang ini.

9. Keselamatan DAO Codex dan Codex Cold Staker

ia telah diputuskan bahawa ia perlu untuk membuat dua dokumen, yang akan menjadi satu peraturan rasmi bagi setiap peserta rangkaian Callisto.
Codex DAO Keselamatan adalah satu set peraturan yang harus diikuti oleh juruaudit keselamatan, pengurus pengauditan, dan cold stake untuk memastikan kebolehlaksanaan DAO Keselamatan yang lancar dan tepat. Peraturan ini secara rasmi menghuraikan tindakan yang mesti diambil oleh para peserta semasa alur kerja DAO Keselamatan, serta kriteria yang akan membimbing penonton sejuk dalam mengundi UNTUK atau MENJALANKAN pemilihan peserta tertentu dan penilaian aktiviti peserta.
Codex The Cold Staker menggambarkan proses membuat keputusan untuk peruntukan pembiayaan Perbendaharaan dan kriteria yang harus diikuti oleh cold staker ketika membuat keputusan / pengundian.

Whatsapp Button works on Mobile Device only

Start typing and press Enter to search