Monday, April 23, 2018

Bagaimana Cara Nak Sihat Dari Sakit Belakang Dengan Cepat?

Bagaimana Cara Nak Sihat Dari Sakit Belakang Dengan Cepat?



Ramai orang google tips cara untuk elak sakit belakang badan. Boleh kata hari-hari ada orang whatsapp ke 011-28537220 untuk tahu apakah cara terbaik untuk sihat dari mengalami sakit belakang dengan cepat.

Dalam ramai-ramai yang whatsapp, 6 daripada 10 orang mesti ada masalah obesiti.

Ada sesetengah orang berpendapat tak kisah pun kalau badan kita gemuk sebab yang gemuk tak semesti tak sihat.

Ya betul!

Tapi tahukah kita mereka yang obesiti lagi berisiko tinggi untuk menghidapi penyakit.

Mungkin sekarang kalau umur 20-30 tahun kita kata masih sihat. Tapi adakah kita mahu teruskan hidup dengan obesiti sampai kita lanjut usia?

Bila kita terlalu obesiti, ia akan menyukarkan pergerakan kita sehingga keadaan fizikal kita akan mendorong kita kepada penyakit berisiko seperti diabetes, penyakit jantung, kolestrol tinggi, angin ahmar, strok, tekanan darah tinggi, sakit sendi, osteoarthritis, masalah tidur, kanser dan sakit belakang badan.

Bagi mereka yang ada masalah sakit belakang badan, ia ada berkaitan dengan otot, sendi dan tulang kita. Bila kita tak amalkan pemakanan yang sihat, tak laku kan aktiviti regangan badan, ia juga menjadi faktor kepada ramai orang hari ini ada masalah sakit belakang.

Anda yang selalu buat kerja berat, perlu menggunakan posisi membongkok dan mengangkat, ini juga sudah tentu boleh menyebabkan kecederaan belakang badan.

Tips terbaik adalah, buat senaman yang melihatkan anggota fizikal seperti tangan, kaki dan badan.

Tak perlu susah pun, boleh mulakan 10 minit setiap hari buat senaman regangan kat rumah atau pejabat. Tak semesti kena pergi padang atau pun gym.

Buatlah latihan kekuatan seperti regangan, yoga, pilates, menari, angkat berat, bermain golf atau berkebun. Kurangkan aktiviti statik seperti menonton televisyen dan bermain permainan komputer.

Anda juga boleh dapatkan banyak tips mengenai cara pantas untuk hidup lebih sihat dengan isi detail kat link ni https://forms.aweber.com/form/20/714948020.htm

Ada beribu orang yang ikut email bersiri ni. Ada yang sebelum ni duduk kat kerusi roda, selepas amalkan tips yang kami beri secara percuma, mereka dapat dah berdiri dan berjalan tanpa guna kerusi roda dan tongkat.

Malah dapat jimat kos beribu-ribu ringgit kos perubatan.


Whatsapp Button works on Mobile Device only

Start typing and press Enter to search