Thursday, April 6, 2017

Perhatian Kepada Bakal Owner Produk Kesihatan dan Kecantikan

Perhatian Kepada Bakal Owner Produk Kesihatan dan Kecantikan



Sekarang ni, kalau nak jadi produk owner senang sesangat dah.

Kalau korang ada modal RM20,000 dah boleh start buat produk jenama sendiri. Kalau tengok dalam majalah atau search je kat google, korang akan jumpa maklumat macam mana nak buat produk kat kilang OEM.

Tapi soalnya, bila produk dah siap nanti macam mana?

Apa cabaran yang korang kena hadap? Dah ready dengan marketing plan? Dah ready untuk berdepan dengan pihak authority seperti KKM?

Jangan ingat, produk yang korang buat tu ada berdaftar NOT atau MAL dah consider boleh jual sesuka hati kat market. Ada banyak perkara yang boleh dan tak boleh korang claim bila jual kat pasaran terutama dalam pasaran online.

Cuba tengok iklan kat facebook, berapa banyak iklan yang keluar claim macam-macam. Boleh besarlah, boleh panjanglah, boleh putihlah, boleh kurus 3 harilah, boleh hilang kanserlah.. macam-macam claim.

Seller atau pemilik produk ni banyak yang tak sedar sebenar diaorang dah langgar beberapa garis panduan yang ditetapkan badan berkuasa ni.

So, sebelum korang terjebak pada hal yang bukan-bukan, supaya tak tersilap langkah, aku cadangkan kau dapatkan panduan ini: http://www.noorizamshah.com/goto/produkowner

Korang akan faham dan setidak-tidaknya dapat meminimakan risiko produk korang simpan bawah katil, kena rampas dengan KKM, kena saman, kena reject dengan customer dan macam-macam lagi.

Serius.

Untuk yang nak jadi owner produk. Yang dah ready dengan modal beribu-ribu tu, better korang hadamkan ilmu ni dulu. Sebelum korang saja bakar duit buat produk jenama sendiri.



Whatsapp Button works on Mobile Device only

Start typing and press Enter to search