Tuesday, August 16, 2022

Bila ada peluang, belajar untuk rebut peluang

Bila ada peluang, belajar untuk rebut peluang


 Gambar ini adalah hampir 8 tahun. Lama dah gambar ni merakam seribu makna.

Dalam hidup kita, kita sentiasa mencari peluang dan belajar untuk mendapat peluang yang lebih baik. 
Ramai orang kat luar sana gagal mendapatkan peluang baik kerana pemikiran mereka telah dikecilkan dengan cabaran, stress, kata-kata negatif orang sekeliling.

Bukan kita tak boleh.. kita sengaja mengatakan ia tidak boleh.

Dalam hidup ni kita kena belajar untuk mengurus. Kita perlu belajar mengurus duit. Kita perlu belajar mengurus masa. Kita perlu belajar mengurus kesihatan kita.

Kita boleh memilih untuk tidak menjaga pemakanan harian kita. Kita boleh memilih untuk tidak berjimat cermat. Kita juga boleh memilih untuk tidur lebih lama.

Sebab tu kita tengok ada orang kenapa usaha dia menampakkan hasil kemudian berjaya. Dan ramai juga kita nampak mereka gagal kerana usaha mereka mungkin berbeza atau sebaliknya.

Sejak tahun 2008, apabila saya mengambil keputusan untuk berhenti kerja makan gaji dan mulakan hidup tanpa majikan.. saya sedar kehidupan tidak terikat dengan gaji ini cabarannya lagi luar biasa.

Saya tidak boleh cepat duduk dalam zon selesa. Kalau tak, bulan tu pasti rasa macam serba tak kena. Serba tak cukup.

Mana nak bayar sewa rumah. Mana nak bayar loan kereta. Mana lagi duit belanja anak dan isteri. Kalau tak fokus dan tak merancang, silap haribulan hari tu makan nasi putih berlaukkan kicap je.

Sekarang dah tahun 2022.

Masih ramai lagi orang kat luar sana yang hidupnya struggle. Serba payah. Hutang keliling pinggang. Gaji pula tak cukup untuk tampung komitmen. 

Kalau ada balance pun dan tipis. Makin koyak poket. Semakin kosong.

Takkan kita nak terus meminjam dan hidup kita sampai mati hanya hidup untuk settlekan hutang?

Hari ini kalaulah kita ada peluang, peluang yang mungkin tak perlukan risiko, mesti kita seronok nak buat.

Nampak peluang mesti dengan semangat yang berkobar-kobar. Kalau kita nampak peluang tapi takda semangat nak buat.. itu pun payah juga.. 

Takda orang lain boleh bantu melainkan diri kita sendiri yang mahu dibantu.
Kena buang rasa tak percaya tu dulu.

Kena yakin usaha ini jalan keluar dengan izin Allah. Kalau betulkan niat, buat ikut dengan caranya kemudian amal dan lakukan ia jadi sebagai rutin.. inshaAllah lama kelamaan kita akan nampak hasilnya..

Kebetulan sekarang saya sedang buat satu program untuk bantu lebih ramai lagi orang untuk keluar dari kesempitan hidup dengan jadi ahli dropship produk saya.

Dalam erti kata lain.. saya nak lahirkan lebih ramai fighter yang boleh jana pendapatan tambahan.
Atleast dalam la buat beli susu anak, beli pampers anak, bawak anak makan kat kedai yang lebih sedap lagi, dapat beli baju baru anak, dapat bagi duit kocek kat pasangan, dapat bawa keluarga pergi bercuti walaupun kat tempat dekat-dekat je.

Kalau serius dan lagi sungguh-sungguh buat, anda bukan lagi dapat bina pendapatan sampingan dengan amount yang kecil.. tak mustahil boleh buat pendapatan yang lebih dari gaji yang anda dapat setiap bulan.

Tanpa perlu berhenti kerja dengan pekerjaan yang anda lakukan sekarang. Tanpa perlu fikir perlu keluarkan modal untuk beli stok. Tak payah pening nak simpan stok atau nak kena habiskan stok. Tak payah fikir kos-kos lain yang mana kalau orang buat bisnes ni pening kepala dia lain macam.

So lakukan apa yang saya nak offer pada korang ni tanpa sebarang risiko.

cumanya....

Saya tak dapat nak pilih semua orang.. Saya kena selected juga...

Yang betul-betul nak buat je saya akan pilih..

Kalau betul korang nak jadi sebahagian fighter saya.. saya cadangkan korang klik pada link yang saya beri ni: https://forms.gle/7Tf7iToLDGxqw7Ss6

Sila isi dengan betul, tepat dan jujur.

InshaAllah ada rezeki, korang akan terpilih jadi sebahagian family fighter saya.

Jumpa lagi,


Whatsapp Button works on Mobile Device only

Start typing and press Enter to search