Sunday, April 14, 2019

Herba Emorra Episor - Bantu Hilang Sakit Lutut Warga Emas

Herba Emorra Episor - Bantu Hilang Sakit Lutut Warga Emas



Herba Emorra Episor ini hanya dijual di farmasi-farmasi terpilih seperti di BE PHARMACY, FIRSTCARE PHARMACY, MULTICARE PHARMACY, FARMASI ALPRO, OK PHARMACY, AA PHARMACY dan banyak lagi.

Abang dan akak boleh cari kat farmasi ni. Kalau tak jumpa atau mungkin habis stok, cara terbaik yang lain ialah call atau whatsapp ke 011-28537220 (cik huda) atau beli je online di SHOPEE atau website www.emorra.com.my atau www.episor.com

Berikut adalah tips macam mana nak bantu abang dan akak kembali sihat lutut selain makan herba EMORRA EPISOR ni.

1. Buat senaman kardio
Senaman seperti berjalan kaki, berenang dan erobik dalam air memang sangat membantu menguatkan otot dan membantu mengurangkan sakit lutut untuk jangka masa yang panjang.

2. Balut lutut dengan bandage yang sesuai. Ia dapat membantu mengurangkan sakit pada otot dan tisu disekitar lutut. Abang dengan akak juga boleh beli pembalut lutut yang ada dijual di farmasi.

3. Tuam Ais.
Ini ramai ahli sukan yang buat. Bila mereka lepas aktiviti bersukan, mereka akan tuam lutut mereka dengan ais. Ia akan bantu kurangkan bengkak dan rasa sakit. Try la.

4. Jaga Berat Badan
Apa pun, gaya pemakanan kita sangat penting. Berat boleh bertambah kalau kita tak jaga atau kawal cara pemakanan harian kita. Kurangkan berat badan juga boleh membantu lutut kita sihat untuk menampung badan kita.

5. Jika anda sukar untuk bergerak, pastikan abang atau akak guna tongkat atau alat sokongan. Jangan paksa badan tanpa ada sokongan. Kesian kat lutut tu.

6. Jangan duduk lama sangat. Sesekali bangun dan buat aktiviti  pergerakan lutut seperti berjalan santai.

7. Kalau jalan menuruni tangga, pastikan tangan berpaut pada tiang atau susur tangga. Hati-hati semasa melangkah.

8. Bertukar kepada kasut yang sesuai. Jangan guna kasut yang tidak ada bahan pelapik yang menyerap hentakan. Berjalan juga perlu kasut yang selesa.


Kalau abang dan akak baca info ni, pastikan praktis. Nanti kalau pergi mana-mana farmasi, cuba-cubalah tanya herba Emorra Episor ni. Kalau boleh suruh diaorang jual herba ni kat farmasi yang berdekatan dengan abang dan akak ya!


Jumpa lagi,

Noorizam Shah

Whatsapp Button works on Mobile Device only

Start typing and press Enter to search