Thursday, May 17, 2018

PayPal Akan 'Sentiasa Menyokong' Crypto Apabila Stabil Dalam Pasaran

PayPal Akan 'Sentiasa Menyokong' Crypto Apabila Stabil Dalam Pasaran



CFO PayPal John Rainey memberitahu CNBC bahawa mereka tidak meletakkan minat yang tinggi dalam mata wang kriptografi akibat ketidakstabilan yang mengancam kelangsungan usaha pedagang mereka. Walau bagaimanapun, beliau tidak menolak bahawa gergasi pembayaran akan menyokong crypto pada masa akan datang.
Rainey berkata dalam temubualnya, "Sekarang ini, kami tidak nampak banyak minat daripada peniaga kami.Tetapi jika ia sesuatu yang stabil pada masa depan dan mata wang yang lebih baik, maka kami pasti akan menyokongnya. "
Menurut CFO, "Jika anda seorang saudagar dan anda mempunyai, katakan, margin 10% pada produk yang anda jual dan anda menerima Bitcoin, misalnya, dan pada keesokan harinya ia bergerak 15%, anda sekarang di bawah air pada urus niaga itu ... Anda boleh mempunyai sesuatu yang menarik kepada pengguna, tetapi jika peniaga tidak menerimanya, itu bernilai sedikit ".
Sementara itu, Square Cash , aplikasi pembayaran mudah alih, yang mula menyokong bitcoin pada akhir tahun 201,7 berkembang lebih cepat daripada perkhidmatan pembayaran mudah alih Venmo PayPal, menurut Nomura Instinet , anak syarikat gergasi kewangan Jepun, Nomura . Dan Dolev, penganalisis di Nomura Instinet, mendakwa bahawa dengan muat turun 28 juta kumulatif, jumlah muat turun Square Tunai adalah hanya 1 juta di bawah tahap Venmo.
Aplikasi ini dibangunkan oleh Square, sebuah syarikat yang diketuai oleh Jack Dorsey, Ketua Pegawai Eksekutif rangkaian Twitter sosial. Dorsey sekali lagi menyatakan keyakinannya terhadap penggunaan cryptocurrency pada skala global, pada persidangan Konsensus 2018 semalam bahawa dia berharap Bitcoin akan menjadi "mata wang asli" web.
Menurut CNBC, Dolev berkata dalam nota kepada pelanggan, "Dengan App Tunai Square kini dibuka untuk dagangan Bitcoin di kebanyakan negeri, membandingkan pertumbuhannya berbanding app Coinbase yangpopular perlu diperhatikan. Di sini, sementara Coinbase melihat kemunculan pertumbuhan di sekitar masa bercuti - apabila harga Bitcoin meningkat - Pertumbuhan Coinbase telah melambat dari paras rekod, sementara Square Cash App mengalami pertumbuhan lebih seimbang. "

Whatsapp Button works on Mobile Device only

Start typing and press Enter to search