Monday, October 9, 2017

3 Cara Paling Popular Untuk Merawat Sakit Lutut

3 Cara Paling Popular Untuk Merawat Sakit Lutut



Kat luar sana ada banyak cara untuk merawat sakit lutut. Antara herba yang popular untuk merawat sakit lutut ialah Epimedium Sagittatum (Horny Goat Weed) dan Fructus Psoralea (Bu Gu Zhi). Episor  adalah kombinasi herba terpilih ini.


Selain itu, kalau anda nak mudah boleh je guna kaedah cara tradisional ni:

1. HALIA

Halia dikatakan sebagai alternatif untuk mereka yang ada masalah artritis, kekejangan otot dan kecederaan. Halia dikatakan dapat mengurangkan rasa sakit.

Caranya ialah anda hancurkan satu keping kecil halia dan masukkan ke dalam segelas air dan didihkan selama 10 minit.

Halia ni anda tapis dan campur dengan sedikit madu dan jus lemon. Kalau nak rasa sakit lutut tu hilang, cuba amalkan 2-3 cawan teh halia setiap hari.

2. Cuka Epal Cider

Ramai orang ambil cuka epal sebagai kesihatan tambahan. Pengambilan cuka epal ini membantu melarutkan mineral dan toksin yang mungkin berbahaya kepada kesihatan sendi lutut anda. Ia juga dikatakan mampu memulihkan pelincir dan mengurangkan rasa sakit bila melakukan pergerakan.

Cara amal, ambil 2 sudu teh cuka epal cider. Minum setiap pagi sampai anda rasa semakin sembuh.

3. Kunyit.

Ini pun petua best juga. Kunyit dikatakan mempunyai unsur antiradang dan antioksida yang boleh mengurangkan rasa sakit lutut. Kunyit juga boleh membantu memperlahankan perkembangan artritis reumatoid iaitu salah satu punca utama kenapa anda rasa sakit lutut.

Caranya, campurkan setengah sudu teh halia kisar dan setengah sudu teh kunyit hidup kisar ke dalam satu cawan air. Didihkan selama 10 minit. Tapis dan campurkan madu. Minum 2 kali sehari.

Dari feedback mereka yang pernah sakit lutut ini, selain mereka amalkan 3 kaedah rawatan ini, mereka amalkan pengambilan produk EPISOR yang sangat bagus membantu memelihara kesihatan lutut anda.

Anda boleh belinya di farmasi terpilih seluruh Malaysia atau beli online di www.episor.com

Whatsapp Button works on Mobile Device only

Start typing and press Enter to search