Friday, December 16, 2022

O-MAXX Telah habis stok terjual lebih 20,000 botol


 
Memang padu penangan O-maxx ni sampai habis stok. Telah terjual berpuluh ribu botol. Kalau cari kat shopee pun banyak yang dah habis.

Supplement terbaik untuk lelaki ni menjadi pilihan utama selain produk seperti Emorra Episor.
Dan lebih bertuah hari tu, siapa yang beli Emorra Episor, pelanggan dapat O-maxx ni secara PERCUMA sahaja.

Tak perlu belanja RM200 untuk dapatkan stok O-maxx ni.
Tapi tak mengapa, kepada anda yang nak cuba produk terbaik lain, boleh cuba dapatkan stok di di shopee di link ini

Thursday, December 15, 2022

Belajar dan Fahami apa itu Unit Trust




Apa itu Unit Trust?

Kalau anda nak tau, unit trust ini ialah unit amanah. Unit amanah adalah skim pelaburan kolektif yang membolehkan anda sebagai pelabur dengan objektif pelaburan yang sama untuk mengumpulkan dana bersama-sama dengan pelabur lain.

Adakah melabur dalam unit trust merupakan pelaburan terbaik?

Unit trust mungkin merupakan pelaburan terbaik, terutamanya untuk anda yang baru nak bermula tetapi ia mungkin tidak sesuai dengan citarasa setiap pelabur. Terbaik, sebelum anda melabur dalam unit trust pastikan anda memahami risiko anda dan memahami juga setiap produk perlaburan sebelum anda membuat sebarang keputusan pelaburan.

Macam mana nak buat keuntungan dalam unit trust?

Bila anda melabur dalam unit trust, anda akan melabur dalam dana dengan membeli unit dalam dana. Terdapat keuntungan modal apabila harga unit naik melebihi harga yang anda bayar untuk dana. Sesetengah dana membayar dividen. Harga setiap unit adalah berdasarkan nilai aset bersih (NAV) dana yang dibahagikan dengan bilangan unit tertunggak.

Apakah risiko melabur dalam unit trust?

Oleh kerana unit trust melabur dalam syarikat yang tersenarai di pasaran saham, risiko utama ialah nilai perlaburan anda boleh turun jika harga saham jatuh. Dari masa ke masa anda berharap pelaburan anda dapat pulih dan berkembang, tetapi prestasi tidak dijamin.

Bagaimana cara untuk keluarkan duit dari Unit Trust?

Untuk mengeluarkan wang daripada dana unit trust anda, anda perlu memberikan arahan bertulis kepada syarikat pengurusan unit trust atau platform pelaburan (termasuk arahan elektronik). Jika arahan itu diterima sebelum dana (harga pada hari itu), arahan anda akan diproses pada hari yang sama.

Berapa lama saya perlu "simpan" perlaburan unit trust?

Anda mestilah seorang yang bersedia untuk memegang pelaburan unit amanah anda sekurang-kurangnya lima tahun atau lebih bagi membolehkan dana anda meraih pulangan yang munasabah kerana syarikat yang dilaburkan oleh dana mempunyai masa yang mencukupi untuk mengembangkan keuntungan mereka.

Berapa jumlah yang sepatut saya letak dalam unit trust?

Walaupun mungkin lebih mudah untuk melabur hanya RM100 sebagai jumlah awal anda, lebih baik anda melabur sekurang-kurangnya RM1000 sebagai jumlah permulaan anda kerana ini akan membolehkan anda menghasilkan pulangan yang lebih tinggi dan mencapai matlamat jangka panjang anda dengan lebih cepat.

Berminat nak tau lebih lanjut mengenai pelaburan dalam Unit Trust? Anda boleh klik link ini https://wa.link/w3b9oi

Tuesday, September 20, 2022

Apa Itu Meuskin Booster Treatment Gel?

 



Ramai yang google cari apa itu Meuskin Booster Treatment Gel. Meuskin Booster Treatment Gel ialah krim pelembap yang mengandung bahan-bahan yang sangat membantu untuk mengembalikan kecantikan kulit wajah serta awet muda.

Bagi anda yang telah semakin meningkat usia, banyak faktor menyebabkan kenapa kulit kelihatan cepat tua dan mudah rosak.

Meuskin Booster Treatment Gel mengandungi 7 bahan yang sangat baik untuk mengatasi masalah seperti jeragat, kulit kusam, breakout, kulit kering, jerawat dan kulit sensitif.

Antara bahan-bahan yang terkandung di dalam Meuskin Booster Treatment gel seperti Niacinamide, Hyaluronic Acid, Exsymol (anti aging agent), Aloe Bardadensis, Centella Asiatica, Infraguard dan Actizyme.

Kenapa ramai yang semakin ramai pilih Meuskin Booster Treatment Gel?

1. Harganya sangatlah jimat dan berbaloi. Kebanyakan produk ini dijual pada harga lebih dari RM100 sebotol. Namun dengan pembelian Meuskin Booster Treatment Gel, pelanggan boleh menikmati penjimatan berganda dengan hanya RM100 untuk 3 botol (offer happy hour)


2. Kesan penggunaan dapat dilihat selepas 7 hari - 14 hari penggunaan konsisten.

3. Ia adalah krim pelembap yang selamat tanpa bahan kimia yang mudarat dan merosakkan kulit.

4. Rata-rata pengguna berumur 30 tahun - 60 tahun sangat menyukai tekstur Meuskin Booster Treatment Gel kerana ia bersifat waterbase, mudah meresap ke dalam kulit dan senang dicuci.

5. Bahan-bahan premium dan terpilih namun harga lebih jimat. Kenapa bayar lebih kalau boleh dapat kualiti yang setanding.

6. Krim pelembap Meuskin Booster Treatment Gel berdaftar dengan Kementerian Kesihatan Malaysia.

Hanya guna 2 kali sehari sebelum keluar rumah dan malam sebelum tidur, Meuskin Booster Treatment Gel akan merawat masalah kulit anda bermula dari dalam. Dan paling best Meuskin Booster Treatment Gel boleh dicampur pada skincare jenama lain.

Cara penggunaan Meuskin Booster Treatment Gel


1. Cuci muka dengan cleanser
2. Sapu toner selepas cuci muka
3. Sapu serum
4. Calit calit Meuskin Booster Treatment Gel dikawasan yang bermasalah dan sapu rata
5. Dah boleh guna SPF atau make up.

Untuk pembelian Meuskin Booster Treatment Gel boleh klik di link ini:  VIRAL 🔥 MEUSKIN Booster Treatment with freeGIFT 🎁 | Shopee Malaysia



Monday, September 19, 2022

Adakah Maca Selamat Untuk Lelaki Yang Ada Masalah Seksual?

 



Buah Maca. Bagi orang lelaki mesti kenal atau pernah dengar apa itu Maca? Kebiasaannya Maca banyak diguna dalam produk berasaskan kopi atau dijadikan supplemen kesihatan untuk atasi masalah lelaki.

Maca atau nama saintifiknya Lepidium Meyenii berasal dari Peru. Ia sangat tinggi kandungan asid amino, zat besi, iodin dan magnesium.

Dalam banyak kajian makmal perubatan, mendapati ekstrak herba Maca ini mungkin mampu meningkatkan prestasi seksual lelaki.

Tapi.. untuk mereka yang ada masalah penyakit seperti tekanan darah tinggi, ia boleh memberi risiko yang tinggi dan berbahaya jika diambil tanpa kawalan dan pengawasan dos yang dibenarkan kerana ia boleh menyebabkan berlaku peningkatan hipertensi.


Sunday, September 11, 2022

Cara Rawat Ekzema Paling Cepat Dan Paling Selamat Dengan Fenugreek

 


Ramai orang tengah cari info kat google mengenai cara bagaimana boleh sembuh dari masalah kulit seperti ekzema.

Ekzema ni adalah simptom keradangan dan kegatalan kulit yang dialami oleh kanak-kanak dan dewasa. Ekzema yang paling biasa dihidapi oleh anak kecil atau orang dewasa dikategorikan sebagai dermatitis atopik atak ekzema atopik.

Kalau rujuk dengan doktor pakar dermatologi. biasanya mereka yang ada ekzema akan terdapat bintik-bintik merah dikulit dan kadangkala berair. Kulit akan jadi rasa tidak selesa bila disentuh. Jika digaru, ruam boleh menjadi kasar, berair dan tebal.

Untuk orang yang ada ekzema biasanya mereka akan kena kat muka, kulit kepala, leher, kawasn pelipat siku dan lutut.

Risiko lebih tinggi jika ada sejarah alahan seperti asma, resdung atak ekzema atopik.

Cara untu kurangkan gatal ekzema, anda boleh lakukan beberapa tips seperti dibawah:

- Pakai pelembap yang sesuai dengan kerap dan guna pembersih yang bebas sabun.
- Sibukkan diri dengan aktiviti yang boleh mengalihkan perhatian.
- Pakai pembalut atau sarung fabrik yang lembut dan elastik untuk melindungi kawasan kulit
- Potong kuku jari pendek supaya tidak melukakan kulit jika tergaru.
- Sapu ubat yang mengandungi mentol untuk mengurangkan kegatalan.
- Memakai pakaian yang diperbuat daripada kain kapas yang lembut, ringan dan menyerap peluh.
- Lapkan peluh terutama dikawasan pelipat kerana peluh boleh menyebabkan kegatalan.


Ada cara untuk rawat ekzema dengan paling cepat dan paling selamat.

- Penyapuan pelembap adalah rawatan yang paling penting dalam mengawal masalah ekzema.
- Amalkan jus fenugreek untuk melegakan masalah ekzema.

Anda boleh tengok di shopee dengan taip keyword "fenugreek juice drink"

Klik disini: Fenugreek Juice Drink Milk Booster Tambah Susu Badan Untuk Ibu Menyusu | Shopee Malaysia



Apa itu Halba?

Dalam bahasa Inggeris, halba dikenali sebagai fenugreek. Ia berbentuk butiran kecil berwarna coklat dan sering digunakan dalam menu berempah terutamanya yang berasal dari Timur Tengah. Di Indonesia, selain digunakan sebagai rempah dalam masakan, halba turut menjadi salah satu ramuan jamu. Halba juga ada digunakan sebagai kandungan dalam sabun atau syampu.

Pokok halba mampu mencapai ketinggian sehingga 90 sentimeter. Berdaun hijau, mempunyai bunga kecil berwarna putih, serta lengai yang mengandungi biji berwarna coklat keemasan.

Kekayaan khasiat rempah halba telah menjadikannya bahan dalam terapi perubatan tradisional China, Arab, dan India. Mari kita lihat apakah khasiat-khasiat halba.

1. Meningkatkan penghasilan susu ibu

Bagi memastikan perkembangan dan tumbesaran yang terjamin untuk bayi, susu ibu adalah sumber nutrisi yang terbaik. Namun begitu, ada segelintir ibu yang mungkin mengalami kesukaran untuk menghasilkan susu yang cukup.

Terdapat beberapa kajian yang menunjukkan bahawa halba mungkin berpotensi menjadi alternatif yang selamat dan semula jadi untuk meningkatkan susu ibu. Antaranya, kajian selama 2 minggu ke atas ibu yang baru melahirkan menunjukkan bahawa pengambilan teh herba bersama biji halba menyebabkan pengeluaran susu ibu yang lebih banyak.

2. Membantu mengawal kencing manis

Dalam satu kajian terhadap pesakit kencing manis jenis 2, pengambilan serbuk halba ketika makanan tengahari dan makan malam menyumbang kepada paras gula dalam darah yang lebih terkawal. Kajian lain juga membuktikan bahawa pengambilan halba menurunkan paras gula dalam darah selepas 4 jam dimakan.

Kesan ini dipercayai disebabkan oleh komponen dalam halba yang memperbaik fungsi insulin. Selain itu, kandungan serat larut yang tinggi dalam halba juga mungkin menyumbang kepada khasiat ini kerana ia melambatkan penghadaman dan penyerapan karbohidrat. Namun, pesakit diabetes yang mengambil ubat perlulah mengawal kuantiti pengambilan halba agar tidak berlebihan sehingga menyebabkan hipoglisemia.

3. Mengawal rasa lapar

Sehingga hari ini, terdapat 3 kajian yang menunjukkan bahawa halba dapat mengurangkan rasa lapar dan pengambilan lemak, hingga 17%. Perkara ini mampu membantu memberi rasa lebih kenyang, mengawal pengambilan kalori berlebihan yang boleh membawa kepada kenaikan berat badan, lalu mencegah obesiti.

4. Memperbaiki paras kolesterol
Selain daripada mengawal paras gula, halba juga mampu membantu mengawal paras kolesterol dalam darah. Penyelidik di India mendapati bahawa apabila 100 gram serbuk halba ditambah ke dalam hidangan pesakit diabetes, jumlah kolesterol keseluruhan dan kolesterol buruk semakin berkurangan.

5. Mencegah keradangan
Kandungan antioksida, vitamin, serta mineral di dalam halba menyumbang kepada kesan anti-keradangan. Komponen tersebut menghalang pembentukan radikal bebas lalu melindungi sel badan daripada kerosakan.

6. Meningkatkan penghasilan sperma
Pada tahun 2017, satu kajian telah dijalankan ke atas 50 sukarelawan lelaki. Mereka diberi ekstrak biji halba selama 12 minggu. Di akhir kajian, bilangan sperma dalam 85% daripada peserta tersebut telah meningkat.

7. Melegakan kesakitan

Dalam perubatan tradisional, halba digunakan untuk melegakan kesakitan. Penyelidik mempercayai bahawa komponen di dalam herba ini dapat menghalang penerima deria kesakitan.

Kajian dijalankan dengan memberi kapsul halba sebanyak tiga kali sehari kepada wanita yang mengalami kesakitan semasa haid. Hasilnya, mereka mengalami kesakitan yang berkurangan.

Kesan Sampingan dan Keselamatan

Walaupun terdapat pelbagai khasiat daripada pengambilan halba, ia juga mengakibatkan alahan dalam segelintir individu. Sungguhpun jarang berlaku, individu yang alah terhadap halba perlulah mengelakkannya.

Halba juga mungkin mengakibatkan beberapa kesan sampingan seperti cirit-birit, loya, sakit kepala, terutamanya jika diambil dalam jumlah banyak. Selain itu, ibu mengandung juga tidak digalakkan untuk mengambil halba dalam kuantiti yang tinggi bagi mencegah kontraksi awal dan kecacatan bayi.

Kesimpulan

Halba sememangnya memberi banyak khasiat kepada kesihatan tubuh kita. Namun, ambillah secara bersederhana terutamanya bagi mereka yang mempunyai masalah kesihatan seperti pesakit kencing manis. Sentiasa rujuk kepada doktor dan pakar pemakanan bagi mencegah sebarang kesan sampingan.

Friday, September 9, 2022

Beli Episor Di Farmasi Lebih Selamat?

 


Penangan herba terbaik Emorra Episor tak perlu disangkal lagi. Banyak farmasi yang mengambil bahagian untuk menjual herba Episor ini.

Ia telah dicadang oleh ramai ahli farmasi bertauliah dan salah satu farmasi yang popular di lembah klang ialah BE Pharmacy.

Untuk dapatkan stok Episor samada walkin, atau pre-order.. anda boleh hubungi senarai farmasi seperti dibawah:

Be Pharmacy Outlets:-

Bandar Sri Permaisuri
03-9171 8378
15, Jalan Dwitasik 1, Bandar Sri Permaisuri, 56000 Kuala Lumpur. 

Matahari Mall
03-7772 9223
1, Jalan PJS 2/18, Taman Maju Jaya, 46000 Petaling Jaya. 

Putrajaya
03-8888 2237
36, Jalan Diplomatik, Presint 15, 62050 Putrajaya. 

Puchong Perdana
03-8052 5019
9, Jalan Kekwa 1, Taman Puchong Perdana, 47100 Puchong. 

Putra Perdana
03-8319 1181
40, Jalan Putra Perdana 1, Taman Putra Perdana, 47130 Puchong. 

Kampung Pandan
03-9285 3028
11, Jalan Belangkas, Kampung Pandan, 55100 Kuala Lumpur. 

Sungai Buloh
03-6730 5063
12(GF), Jalan Public, Kampung Baru Sungai Buloh, 40160 Shah Alam. 

Pusat Bandar Puchong
012-591 8685
6G, Jalan Bandar 7, Pusat Bandar Puchong, 47100 Puchong. 

Tempua Puchong
03-8070 0097
4, Jalan Tempua 2, Bandar Puchong Jaya, 47100 Puchong.

Sunway Mentari
03-5613 7079
8G, Jalan PJS 8/11, Dataran Mentari, 46150 Bandar Sunway.

Segambut
011-5787 8679
03-6242 1592
24, Ground Floor, Jalan Dutamas Seroja 3, Taman Segambut SPPK, 51200 Kuala Lumpur.

Anda boleh call untuk tanya stok Episor di farmasi sebelum walk in. Beli di Farmasi telah dijamin ketulenan dan dapat khidmat nasihat percuma dari ahli farmasi bertauliah.



Wednesday, September 7, 2022

Gel Kelapa Dara Untuk Sang Pria Mudah Pancut Awal




Minyak kelapa dara sememangnya baik untuk kesihatan. Minyak kelapa dara juga terkenal sebagai superfood. Ia bukan sahaja diguna dalam masakan, bahkan juga untuk dijadikan sebagai produk kesihatan dan kecantikan.

Untuk lelaki yang selalu masalah pancut awal bila nak masukkan zakar ke dalam faraj, dicadangkan untuk amalkan gel kelapa dara.

Gel Kelapa Dara dengan Minyak Kelapa Dara adalah berbeza. Jangan guna minyak kelapa dara pulak untuk atasi masalah pancut awal.

Kalau di Shopee, anda boleh cari produk nama Gel Kelapa Dara. Botol warna hijau. Yang ni barulah Gel Kelapa Dara yang sebenar.

Ia terbukti bantu untuk mengatasi masalah pancut awal bila anda bersama dengan isteri. Ia menghalang anda untuk cepat rasa ngilu dan geli.

Jika anda jarang-jarang melakukan hubungan intim bersama isteri, rasa cepat ngilu kebiasaannya berlaku kepada anda.

Jadi penyelesaiannya, anda mesti guna Gel Kelapa Dara.

Untuk beli Gel Kelapa Dara di Shopee, sila klik link ini: [ORIGINAL] Gel Kelapa Dara Tahan Lama 70 minit | Shopee Malaysia


Sunday, September 4, 2022

Meuskin Booster Treatment Gel - Cara Hilangkan Jeragat Cara Selamat

 



Macam mana isteri saya hilangkan jeragat yang dah bertapak 10 tahun di muka tanpa guna sebarang produk berbahaya.

Hi...

Saya Noorizam, tapi orang semua panggil saya Nizam atau Zam...

Saya dah berumah tangga 15 tahun. Anak pun dah 3 orang. Alhamdulillah..

Ok, maafkan saya sebab banyak cerita hal peribadi saya.. :)

Kita berbalik kepada kisah isteri saya..

Isteri saya ada masalah jeragat kat wajah 10 tahun dah.. jeragat dia mula naik sejak dia mengandung anak kedua kami.

Wajah dia dah tak macam dulu dah, kadang-kadang tengok dia tu macam akak akak pun ada. Huhu.

Bila dia pakai foundation tu nampak macam bercapok sikit.. Kadang-kadang memang saya gurau dengan dia pun, "cina opera"

"abang asyik kutuk saya je, tau la saya dah tak cantik!" Marah isteri saya.

Saya pun terkedu seketika, maknanya dia ambil hati selama ini saya dok perli-perli dia..

Saya  tak ada niat pun, pada saya itu hanya gurauan, tapi pada dia tak.. hurmm...

Saya kesian tengok dia hari-hari asyik mengeluh je pasal muka dia yang penuh dengan jeragat kan..

Saya pun mula berfikir apa punca jeragat timbul pada wajah isteri saya dan susah sangat nak hilang..

Terus saya buat research kat internet untuk cari punca dan bahan nak rawat jeragat isteri saya dan baru saya tahu yang jeragat ini kena matikan akar dari dalam baru boleh hilang...

Alhamdulillah saya jumpa punca kenapa jeragat timbul dan bahan apa yang diperlukan untuk matikan jeragat isteri saya yang degil ni...

Ni la antara punca-punca timbulnya jeragat:

- Terdedah kepada sinaran cahaya UV
- Menggunakan skincare yang mengandungi bahan kimia
- Perubahan pada hormon
- Faktor usia

Dan bahan-bahan yang saya kaji dapat bantu matikan akar jeragat ni adalah:

Hyaluronic Acid
Ia bahan semulajadi yang dihasilkan oleh badan. Jika kurang HA dalam badan kulit akan menjadi kusam dan kering. HA bertindak mencerahkan kulit, mengekalkan kelembapan kulit dan menghidrasi lapisan kulit luar serta membaikpulih rupa kulit.

Niacinamide
Ia adalah bahan aktif yang membantu untuk memudarkan hiper-pigmentasi, mengawal pengeluaran minyak/sebum, mempunyai ciri-ciri anti-mikrobial, menguatkan lapisan perlindungan kulit, menambah baik kedut dan garis halus, merangsan penghasilan kolegen dan membaiki kulit rosak akibat sinar UV.

Healianthus Annuus dari Bunga Matahari
Ia memberi perlindungan yang sangat hebat dari kerosakan sinar UV, meningkatkan kualiti lapisan perlindungan kulit serta menghalang penembusan sinar UV dan IR.

Actizyme (fungi-derived protease)
Ini adalah bahan aktif terbaik untuk membantu meningkatkan sel baru, mengehadkan reaktiviti kulit, melindungi lapisan perlindungan kulit serta membaikpulih rupa kulit.

Baru saya tahu bahan-bahan yang boleh matikan akar jeragat ni ada rupanya.. tapi itulah saya ada pergi farmasi nak cari bahan-bahan tu.. Alhamdulillah ada... tapi mahal sangat la pulak... satu bahan dah beratus ringgit.. Aduhai...

Saya pun cari lagi dalam internet. Yelah nak cantikkan kulit isteri ni memang kena pastikan betul betul jumpa produk yang diyakini dan berkesan baru ada hasilnya...

Anda boleh cuba beli kat shopee taip MEUSKIN BOOSTER TREATMENT GEL.

Jangan tersalah beli produk tau..

Link Original Meuskin Booster Treatment Gel Tiktok Viral | Shopee Malaysia

Saturday, September 3, 2022

Farmasi Sunway Multicare Sri Gombak Ada Jual Herba Emorra Episor


 
Jika anda tinggal di sekitar Batu Caves atau Gombak, anda boleh walk in ke Sunway Multicare Pharmacy Sri Gombak untuk dapatkan stok Episor.

Tapi anda kena cepatlah sebab selalunya stok Episor di kebanyakan farmasi akan cepat habis dijual.

Episor sekarang mendapat permintaan yang sangat tinggi dari pengguna di seluruh Malaysia.

Semua orang tahu khasiat Episor ni. Selain untuk bantu masalah kelakian ia juga sangat bagus untuk diamal oleh golongan wanita.

Episor sesuai untuk lelaki dan wanita. Ia adalah body supplement yang sangat bagus untuk kekalkan tahap kesihatan badan.

Untuk dapatkan stok Episor di Sunway Multicare Pharmacy, anda boleh hubungi senarai farmasi-farmasi disini: Store Locator / - Multicare Pharmacy Online Store (multicare2u.com.my)

Friday, September 2, 2022

Meuskin Booster Treatment Gel Krim Pelembap Terbaik Untuk Atasi Masalah Jeragat Teruk




Seiring berputarnya masa, pancaran cahaya secara semula jadi memudarkan kulit, menjadikan kulit kelihatan kasar, kusam, garis halus dan kerutan tanpak lebih nyata.

Emorra Advance Research memperkenalkan generasi baru daripada produk pelembap kulit. Meuskin Booster Treatment Gel untuk membantu menjaga keremajaan dan mencerahkan kulit anda. 

Dengan micronized technology dari USA, Meuskin Booster Treatment Gel menyerap sehingga ke lapisan kulit untuk membantu merawat kelembapan dan elastisiti kulit serta menjadikan tesktur kulit terasa halus dengan 7 key ingredients.

Pelakon wanita popular Salina Saibi juga mengesyorkan Meuskin Booster Treatment Gel sebagai pelembap terbaik untuk merawat masalah kulit kusam, jeragat, jerawat dan breakout.

Antara 7 key ingredient Meuskin Booster Treatment Gel ialah:

Niacinamide
- Ia membantu memudarkan hiper-pigmentasi
- Mengawal pengeluaran minyak/sebum
- Mempunyai ciri-ciri anti-mikrobial
- Menguatkan lapisan perlindungan kulit
- Menambah baik kedut dan garis halus
- Merangsang penghasilan kolagen
- Membaiki kulit rosak akibat sinar UV

Hyaluronic Acid
- Mengekalkan kelembapan kulit dan menghidrasi lapisan luar kulit
- Membaikpulih rupa kulit

Exsymol (Agen anti penuaan)
- Ciri anti keradangan
- Membantu melegakan radang kekal pada kulit
- Menghilangkan parut kekal

Aloe Barbadensis (Aloe Vera)
- Anti-keradangan
- Mengurangkan kemerahan pada kulit
- Tinggi anti-oksidan untuk mempercepatkan proses rawatan
- Melegakan dan melembapkan kulit

Centella Asiatica (Pegaga)
- Pemulihan parut dengan cepat
- Ciri Antikbakteria
- Ciri Antioksida
- Anti-keradangan

Helianthus Annuus from Sunflower
- Perlindungan yang sangat hebat dari kerosakan sinar UV
- Meningkatkan kualiti lapisan perlindungan kulit
- Menghalan penembusan sinar UV dan IR

Actizyme (fungi-derived protease)
- Peningkatan sel baru
- Mengehadkan reaktiviti kulit
- Melindungi lapisan perlindungan kulit
- Baikpulih rupa kulit

Ia tidak memberi kesan sampingan yang teruk dengan pemakaian yang betul, kesan seawal 7 hari.

Untuk pembelian harga percubaan Meuskin Booster Treatment Gel di shopee, sila klik link ini: Original Meuskin Booster Treatment Gel Tiktok Viral | Shopee Malaysia

Tuesday, August 16, 2022

Bila ada peluang, belajar untuk rebut peluang


 Gambar ini adalah hampir 8 tahun. Lama dah gambar ni merakam seribu makna.

Dalam hidup kita, kita sentiasa mencari peluang dan belajar untuk mendapat peluang yang lebih baik. 
Ramai orang kat luar sana gagal mendapatkan peluang baik kerana pemikiran mereka telah dikecilkan dengan cabaran, stress, kata-kata negatif orang sekeliling.

Bukan kita tak boleh.. kita sengaja mengatakan ia tidak boleh.

Dalam hidup ni kita kena belajar untuk mengurus. Kita perlu belajar mengurus duit. Kita perlu belajar mengurus masa. Kita perlu belajar mengurus kesihatan kita.

Kita boleh memilih untuk tidak menjaga pemakanan harian kita. Kita boleh memilih untuk tidak berjimat cermat. Kita juga boleh memilih untuk tidur lebih lama.

Sebab tu kita tengok ada orang kenapa usaha dia menampakkan hasil kemudian berjaya. Dan ramai juga kita nampak mereka gagal kerana usaha mereka mungkin berbeza atau sebaliknya.

Sejak tahun 2008, apabila saya mengambil keputusan untuk berhenti kerja makan gaji dan mulakan hidup tanpa majikan.. saya sedar kehidupan tidak terikat dengan gaji ini cabarannya lagi luar biasa.

Saya tidak boleh cepat duduk dalam zon selesa. Kalau tak, bulan tu pasti rasa macam serba tak kena. Serba tak cukup.

Mana nak bayar sewa rumah. Mana nak bayar loan kereta. Mana lagi duit belanja anak dan isteri. Kalau tak fokus dan tak merancang, silap haribulan hari tu makan nasi putih berlaukkan kicap je.

Sekarang dah tahun 2022.

Masih ramai lagi orang kat luar sana yang hidupnya struggle. Serba payah. Hutang keliling pinggang. Gaji pula tak cukup untuk tampung komitmen. 

Kalau ada balance pun dan tipis. Makin koyak poket. Semakin kosong.

Takkan kita nak terus meminjam dan hidup kita sampai mati hanya hidup untuk settlekan hutang?

Hari ini kalaulah kita ada peluang, peluang yang mungkin tak perlukan risiko, mesti kita seronok nak buat.

Nampak peluang mesti dengan semangat yang berkobar-kobar. Kalau kita nampak peluang tapi takda semangat nak buat.. itu pun payah juga.. 

Takda orang lain boleh bantu melainkan diri kita sendiri yang mahu dibantu.
Kena buang rasa tak percaya tu dulu.

Kena yakin usaha ini jalan keluar dengan izin Allah. Kalau betulkan niat, buat ikut dengan caranya kemudian amal dan lakukan ia jadi sebagai rutin.. inshaAllah lama kelamaan kita akan nampak hasilnya..

Kebetulan sekarang saya sedang buat satu program untuk bantu lebih ramai lagi orang untuk keluar dari kesempitan hidup dengan jadi ahli dropship produk saya.

Dalam erti kata lain.. saya nak lahirkan lebih ramai fighter yang boleh jana pendapatan tambahan.
Atleast dalam la buat beli susu anak, beli pampers anak, bawak anak makan kat kedai yang lebih sedap lagi, dapat beli baju baru anak, dapat bagi duit kocek kat pasangan, dapat bawa keluarga pergi bercuti walaupun kat tempat dekat-dekat je.

Kalau serius dan lagi sungguh-sungguh buat, anda bukan lagi dapat bina pendapatan sampingan dengan amount yang kecil.. tak mustahil boleh buat pendapatan yang lebih dari gaji yang anda dapat setiap bulan.

Tanpa perlu berhenti kerja dengan pekerjaan yang anda lakukan sekarang. Tanpa perlu fikir perlu keluarkan modal untuk beli stok. Tak payah pening nak simpan stok atau nak kena habiskan stok. Tak payah fikir kos-kos lain yang mana kalau orang buat bisnes ni pening kepala dia lain macam.

So lakukan apa yang saya nak offer pada korang ni tanpa sebarang risiko.

cumanya....

Saya tak dapat nak pilih semua orang.. Saya kena selected juga...

Yang betul-betul nak buat je saya akan pilih..

Kalau betul korang nak jadi sebahagian fighter saya.. saya cadangkan korang klik pada link yang saya beri ni: https://forms.gle/7Tf7iToLDGxqw7Ss6

Sila isi dengan betul, tepat dan jujur.

InshaAllah ada rezeki, korang akan terpilih jadi sebahagian family fighter saya.

Jumpa lagi,


Monday, August 8, 2022

Senang Ke Nak Hilangkan Jeragat Bila Umur Dah Nak Masuk 40 Tahun?




Soalan: Saya berusia 39 tahun dan wajah mula tumbuh pigmentasi. Apa punca pigmentasi ini dan adakah rawatan sesuai mampu menghilangkan noda itu.

Nuraini Binti Asmuni
Seksyen 13, Shah Alam.


Jawapan: Semua wanita inginkan wajah yang sentiasa kelihatan muda. Apa yang sebenarnya menyebabkan wajah kelihatan tua? Cuba lihat gambar semasa kita muda kemudian bandingkan dengan wajah sekarang. Mungkin banyak perubahan yang anda lihat.


Dua perubahan paling ketara yang boleh membuat wajah nampak lebih tua adalah kehadiran pigmentasi pada wajah dan kedutan pada muka. Tahukah anda, dengan merawat masalah jeragat, anda boleh kelihatan lebih muda lima ke 10 tahun.

Masalah pigmentasi yang sering berlaku dalam kalangan wanita berusia selepas 30-an adalah melasma

Apakah itu jeragat atau melasma, masih belum diketahui dengan jelasnya. Namun, ada beberapa perkara yang dikaitkan dengan melasma antaranya kehamilan, pil perancang dan pil gantian hormone menopaus.

Pencegahan berkesan Melasma yang disebabkan perubahan hormon boleh hilang dengan sendiri beberapa bulan selepas kelahiran atau apabila seseorang berhenti mengambil pil hormon.

Faktor lain yang menyebabkan melasma adalah pendedahan kepada sinaran ultra lembayung (UV) yang kronik atau komplikasi kepada salah penggunaan bahan kosmetik. Melasma yang disebabkan faktor ini agak sukar dirawat.

Melasma adalah longgokan pigmen kulit sama ada di lapisan epidermis (lapisan atas), dermis (lapisan bawah kulit) atau kedua-duanya.

Setakat ini, tiada kosmetik atau produk penjagaan kulit di pasaran yang boleh merawat melasma.

Satu-satunya langkah pencegahan yang paling berkesan adalah penggunaan pelindung matahari. Melindungi kulit daripada sinaran UV memang boleh mengelakkan melasma.

Tiada perlindungan

Sebilangan besar kes melasma disebabkan tiada perlindungan kulit muka terhadap sinaran UV matahari. Jika anda mempunyai melasma, krim pelindung matahari tidak boleh membantu menghilangkannya. Ia hanya boleh mengelakkan melasma merebak, walaupun krim anda mengandungi bahan pencerah.

Masalah melasma hanya boleh dirawat oleh doktor pakar kulit atau doktor estetik.

Jika anda mempunyai masalah melasma, jangan membuang masa dan wang membuat rawatan muka kerana tanpa rawatan profesional, masalah anda tidak boleh diatasi.

Setakat ini masih belum ada lagi bahan kosmetik atau krim penjagaan kulit di pasaran yang boleh merawat melasma.

Untuk mengenal pasti sama ada anda menghadapi melasma jenis epidermal, dermal atau campuran, ia perlu dirujuk doktor untuk membuat ujian woodlights.

Apabila kulit disinari dengan lampu woodlights, doktor dapat membezakan sama ada melasma atau jeragat anda adalah jenis di permukaan kulit, dalam kulit atau kedua-duanya.

Untuk merawat melasma jenis epidermal (lapisan atas) kulit, doktor boleh melakukan chemical peeling dan merawat dengan krim hydroquinone dan tretinoin.

Kedua-dua bahan seperti hydroquinone dan tretinoine adalah bahan aktif berjadual dan hanya boleh digunakan dengan pengawasan doktor.

Sementara di klinik estetik, doktor juga boleh merawatnya dengan rawatan "Intense Pulse Light" atau rawatan laser.

Adakah anda turut menghadapi masalah jeragat atau tompok-tompok hitam di muka? Malah ia sukar untuk dihilangkan dan menjadikan kulit anda kelihatan tidak cantik.

Jeragat pada muka adalah satu daripada masalah kulit yang biasa terjadi dalam kalangan penduduk Asia umumnya.

------

Korang cuba MEUSKIN BOOSTER TREATMENT GEL yang diciptakan khusus untuk bantu pudar dan hilangkan jeragat dengan cara paling selamat.

Beli kat shopee dengan klik di link ini: Original Meuskin Booster Treatment Gel Tiktok Viral | Shopee Malaysia

Thursday, August 4, 2022

Ini Cara Hilang Jeragat Paling Mudah Dan Jimat Masa Untuk Mereka Yang Bekerja Dan Berusia

 



Ramai orang google atau cari maklumat cara nak hilangkan jeragat dengan cara yang paling mudah, selamat dan jimat masa untuk mereka yang bekerja dan telah pun meningkat usia.

Dalam info ini kami kongsikan cara terbaik untuk bantu anda atasi masalah jeragat di wajah anda:

1. Cara hilangkan jeragat – Menjaga Kebersihan Kulit Wajah

Basuh muka sehari dua kali dengan pencuci muka kerana jeragat berpunca dari lebihan minyak dan sel-sel kulit mati serta radikal bebas. Elakkan memakai alat solek (makeup) dalam jangka masa yang lama. Mencuci muka dapat mengelakkan pembentukan sel-sel minyak.

Pastikan anda menggunakan pencuci muka yang dipakai sesuai dengan kulit. Elakkan guna pencuci muka yang mengeringkan kulit kerana ia mengundang penghasilan minyak yang lebih banyak sehingga terhasilnya jeragat.

2. Aloe Vera ( Lidah Buaya)

  • Mencerahkan wajah
  • Melindungi dari sinar matahari
  • Mengecut dan menghilangkan jeragat
  • Mengatasi kulit kering dan berminyak.
  • Menghilangkan jeragat.
  • Memperbaiki sel-sel kulit yang mati

Caranya menggunakannya ;

  1. Campurkan jel aloe vera dengan madu
  2. Biarkan 5 ke 10 minit, lumurkan pada kulit muka. Selepas 20 – 30 minit bilas menggunakan air suam
  3. Lakukan setiap hari sekali sehingga mendapat hasil yang anda inginkan

    3. Lemon

    Lemon mengandungi asid sitrik yang membantu membersihkan kulit dari kotoran dan menghilangkan jeragat. Bukan sahaja sedap dibuat teh lemon ais, malah ia menghilangkan bintik-bintik hitam di muka dengan berkesan.

    Caranya ;

    1. Potong lemon (tidak terlalu nipis)
    2. Gosokkan pada kulit muka
    3. Biarkan 10 ke 15 minit dan bilas.
    4. Boleh juga dicampur dengan madu asli.

      4. Teh Hijau

      Teh hijau sangat baik untuk kesihatan badan malah ia juga boleh menyelesaikan masalah jeragat.

      Menurut kajian, teh hijau mempunyai faedah yang boleh mengurangi pengeluaran minyak dan juga boleh menghalang penyerapan androgen dalam kulit.

      Caranya ialah ;

      1. Masukkan beg teh hijau ke dalam air panas selama lima minit.
      2. Angkat beg teh hijau dan gosok perlahan-lahan ke kawasan yang terjejas oleh jeragat.

      5. Oatmeal

      Tahukah anda oatmeal bukan hanya untuk dimakan sahaja tetapi juga adalah salah satu cara menghilangkan jeragat di muka? Ia bertindak sebagai agen pengelupasan semula jadi untuk menghilangkan kulit mati dan kotoran yang terkumpul. Di samping itu, ia menyerap minyak berlebihan dan membuka liang pori.

      Caranya ;

      1. Campurkan dua sudu yogurt, satu sudu setiap jus lemon dan madu, dan empat sudu besar serbuk oat.
      2. Anda juga boleh menambah satu sudu cuka epal cider. Lembapkan kulit anda dan jadikan masker di muka anda.
      3. Biarkan selama 20 minit sebelum membilasnya.

      6. Diet Pemakanan Sihat

      Selain itu, cara hilangkan jeragat di muka anda perlu mengamalkan diet pemakanan yang sihat kerana minyak adalah punca utama terbentuknya jeragat dan jerawat. Oleh itu, jika kita hadkan pengambilan makanan yang berminyak ia suatu perkara yang bagus.

      Anda juga perlu mengamalkan memakan buah-buahan dan sayur-sayuran serta meminum air yang banyak untuk meningkatkan tahap kesihatan badan anda, dan badan yang sihat akan menyebabkan kulit juga menjadi sihat.

      7.  Cuka Epal Cider

      Cuka epal cider berfungsi seperti astringen dan dengan itu ia dapat mengeluarkan minyak berlebihan daripada kulit. Selain itu, ia mempunyai ciri-ciri antiseptik dan anti-bakteria yang membantu melawan jerawat.

      Caranya ;

      1. Campurkan satu sudu cuka epal cider dalam satu cawan air.
      2. Letakkan pada muka anda dengan menggunakan kapas.
      3. Biarkan selama kira-kira 10 minit sebelum membilasnya dengan air suam.

      Cara lain ;

      1. Campurkan satu bahagian cuka epal cider dengan tiga bahagian tepung jagung.
      2. Letakkan pada muka anda.
      3. Biarkan selama 15 – 20 minit sebelum menggosok muka semula.
      4. Selepas itu, bilas dengan air sejuk untuk menutup liang.
      5. Cuba cara ini setiap hari atau beberapa kali seminggu sehingga anda mendapat hasil yang memberangsangkan.

      6. Bersihkan muka dengan tuala kecil yang direndam dalam air suam.




        Selain itu anda boleh cuba krim Meuskin Booster Treatment Gel.

        Ia dapat bantu anda untuk yang takda masalah nak buat tips-tips seperti diatas kerana Meuskin Booster Treatment Gel memang dihasilkan untuk membantu memudar  dan menghilangkan jeragat diwajah.

        Ia selamat dan berdaftar dengan Kementerian Kesihatan Malaysia.
        Bahan-bahan terbaik yang ada dalam Meuskin Booster Treatment Gel boleh seperti Niacinamide (Vitamin B), Aloe Vera, Centella Asiatica, Infraguard, Hyaluronic Acid, Exsymol dan Actizyme menjadikan kulit lebih halus, mengurangkan parut dan bintik-bintik hitam, mengatasi kulit kusam, menaikkan tona kulit menjadi lebih cerah.


        Untuk cuba Meuskin Booster Treatment Gel, anda boleh beli di shopee melalui link ini:

        Shopee link.


Tuesday, July 5, 2022

Join Dropship Episor Dan Jana Pendapatan Sehingga 5 Angka Dari Rumah


 Tahun 2022 adalah tahun yang sangat mencabar kepada ramai orang. Ramai orang telah hilang pekerja, diberhentikan kerja, menganggur dan hilang punca pendapatan.

Jika anda seorang suri rumah, pelajar, pekerja atau sesiapa sahaja yang tercari-cari peluang untuk buat duit extra, anda boleh daftarkan diri anda sebagai ahli dropship Episor.

Dengar cerita, ramai juga ahli dropship yang dah buat bisnes Episor ni berjaya jana pendapatan dalam bentuk komisyen 3-5 angka sebulan.

Sebagai ahli dropship, anda tidak perlu untuk pegang stok, keluarkan modal untuk beli stok, anda tak perlu pun untuk post produk, habiskan masa beratur panjang di pejabat pos. Semua penghantaran dan pembungkusan diuruskan oleh syarikat.

Tugas anda hanyalah promote produk yang terdapat dalam sistem dropship.

Antara produk yang sangat popular dan sentiasa mendapat permintaan ialah Episor dan Tongkat Ali.

Semua orang tau manfaat produk Episor. Ia adalah makanan tambahan khusus untuk penjagaan kesihatan.

Episor adalah produk herba yang telah melalui kajian makmal bertahun-tahun dan ia melepasi piawaian keselamatan makanan, tidak mengandungi bahan kimia berbahaya dan telah mendapat pengiktirafan halal dari Jakim.

Episor adalah produk yang berdaftar dengan Kementerian Kesihatan Malaysia. Episor disokong dan dicadang oleh ramai ahli perubatan alternatif seperti doktor dan ahli farmasi bertauliah.

Episor adalah selamat untuk diamalkan oleh pengguna lelaki dan wanita dewasa mengikut dos yang dicadangkan.

Dengan jadi ahli dropship Episor, setiap ahli boleh menikmati komisyen RM30 untuk setiap produk yang terjual.

Jika anda seorang yang sangat berimpian tinggi. Sanggup keluar dari comfort zone, anda ada banyak impian yang ingin anda capai, saya cadangkan anda untuk sertai dropship ini kerana ia memberikan anda antara komisyen yang tertinggi di Malaysia.

Bayangkan dengan kemampuan anda menjual 10 unit sebulan, anda boleh meraih komisyen RM300.
Jika anda berusaha seperti rakan ahli yang lain, jualan sebulan boleh dilakukan sehingga 100-200 unit sebulan. 

Rata-rata untuk mendapat komisyen konsisten 3-5 angka sebulan tidaklah mustahil.

Anda boleh jual di platform shopee, instagram, facebook, tiktok, youtube, blog, website, meja ke meja, rumah ke rumah, seminar atau apa juga cara yang anda rasa anda boleh jumpa dengan bakal pelanggan.

Dropship adalah model bisnes yang boleh dikatakan tanpa risiko. Sesiapa sahaja boleh bermula.
Daftar secara percuma di link ini: https://linktr.ee/nrzm

Friday, July 1, 2022

Meuskin Booster Treatment Ni Apa Dia? Boleh Atasi Masalah Jeragat Teruk Ke?


 
Sekarang ni.. ada banyak orang komplen bila usia makin menua je mulalah nampak kulit tu makin kedut, jeragat mula keluar..

Lagi tak syok bila tengok kat cermin muka nampak tak lawa. Jadi stress bila jeragat yang tak perlu nampak tu, tumbuh dan keluar dari kulit macam cendawan selepas hujan.

Ini bukan perkara yang boleh dibuat main-main. Ia mengganggu emosi dan menjadikan kita lebih stress. Lagi stress sebenarnya lagi banyak la jeragat tu nak keluar.

Sedar tak sedar.. baru umur 30 tahun pun.. jeragat dah macam orang umur 50 tahun. Tak patut...

So apa Meuskin Booster Treatment Gel ini?

Ini adalah krim pelembap. Moisturizer. 

Orang perempuan yang biasa jaga kulit mesti tau fungsi pelembap.

Meuskin Booster Treatment Gel ini tugas dia merawat kulit dari bawah kulit. So bila sapu Meuskin ni kat kulit muka, krim ini akan mula buatkan kerja-kerja merawat masalah-masalah kulit seperti pigmentation, menghasilkan sel-sel baru dan menghalang kulit jadi terus lebih rosak.

Dalam Meuskin Booster Treatment Gel ada banyak bahan-bahan yang terbukti powerful dalam mengembalikan keremajaan kulit wajah. Raw Material yang ada dalam Meuskin Booster Treatment Gel ini sumber dia dari USA. Bahan-bahan yang telah melalui proses kajian klinikal.

Bahan-bahan aktif yang power dan biasa banyak produk dalam drug store guna seperti Niacinamide, Centella Asiatica, ia ada Infraguard, Aloe Vera, Hyaluronic Acid, Exymol dan lain-lain.

Tu pasal kalau makcik yang umur 50 tahun bila pakai Meuskin Booster Treatment Gel ini diaorang jadi rasa seronok dan best.

Bila letak kat kulit, muka rasa cool, lembut dan paling best kulit tak rasa kusam.

Cuma tu la.. kalau korang yang tak jenis jaga kulit tanpa buat penjagaan asas ini mesti akan ada problem sikit.

Apa problem dia?

Problem dia.. korang selalu skip step.

Sepatutnya untuk kekalkan kulit wajah yang sehat.. korang wajib kena buat step ini.

1. Cuci muka dengan cleanser. Tak kisah apa brand pun.. janji korang tau cleanser yang korang guna tu sesuai dengan jenis kulit korang.

2. Selepas cuci muka, wajib pakai toner.

3. Dah pakai toner, baru pakai pelembap Meuskin Booster Treatment Gel

4. Akhir sekali baru pakai sunscreen, spf atau foundation. Kalau waktu malam, tak payah la pakai. Kecuali korang memang plan nak menatap phone atau komputer. Sinar Bluray tu bahaya juga dan boleh rosakkan kulit. So pastikan atleast ada juga la sunscreen utk protect.

Serius, saya yang lelaki pun pakai pelembap dari Meuskin ni. Sangat sangat best.

Meuskin Booster Treatment Gel ini harga pun bukan mahal mana pun. Takdalah sekotak 10gram tu harga sampai RM100 lebih. Beli je kat shopee. Boleh dapat harga bawah RM100.

Kalau beli 3 kotak pun still berbaloi lah. Itupun kalau korang memang plan nak hilangkan jeragat yang teruk kat muka korang tu.

Kalau korang tak kisah dengan masalah jeragat korang tu.. tak payah la beli..

Tapi kalau kau tak nak biarkan kulit kau lagi 5-10 tahun jadi makin rosak.. elok lah rawat masalah jeragat korang mulai sekarang dengan krim pelembap Meuskin Booster Treatment gel ini.

Korang klik je kat link shopee ni: https://bit.ly/3PEI1fz

Friday, April 8, 2022

Komisyen RM30 Untuk Setiap Produk Yang Terjual. Sertai Dropship Episor

 



Mana nak cari komisyen yang bagus macam ini, hanya di OMS by EMORRA sahaja anda boleh menikmati komisyen jualan yang tinggi sebagai ahli dropship. Rata-rata syarikat lain yang menawarkan platform dropship akan beri anda komisyen antara RM0.50 sehingga RM10 untuk setiap unit yang terjual.

Tetapi dengan jadi ahli dropship OMS by EMORRA, anda boleh menjana pendapatan 3-5 angka konsisten setiap bulan dengan fokus jual satu produk sahaja.

Komisyen yang lebih tinggi dan lumayan. Kerja anda senang. Hanya promote produk-produk yang terdapat dalam dropship OMS by EMORRA ke tiktok, instagram, twitter, facebook, shopee, lazada, google, youtube.

Jika seunit keuntungan anda RM30. Jika 100 unit, anda bakal nikmati keuntungan RM3000.00

Jadi nak buat duit extra atau pendapatan sampingan RM30-RM3000 sebulan tu tak susah. Janji anda ada kemahuan yang tinggi, keinginan berjaya yang tinggi. InshaAllah usaha anda tidak akan salah alamat.


Ini telah dibuktikan dengan ramai dari berjaya buat 3-5 angka dengan dropship OMS by EMORRA.
Untuk sertai dropship OMS by EMORRA anda boleh klik link ini: https://linktr.ee/nrzm 



Whatsapp Button works on Mobile Device only

Start typing and press Enter to search